Avatar billede monsterblaster Nybegynder
08. juni 2004 - 13:33 Der er 2 kommentarer

PC lukker ned, skærm går i sort, Fejlrapport til Microsoft.

Hejsa. Jeg har netop bygget en fin pc op.

ASus A7N8X-E Deluxe-bundkort sammen med et grafikkort Sapphire Radeon 9600 XT, Cpu er AMD Athlon Barton XP 2500+/333, Kingston DDR3200
Har windows XP.

Den er begyndt at lukke ned ind i mellem og låse helt, helt sort skærm. Når det så lykkes at få skidtet åbnet går det på nødsystemet som jeg så får genoprettet. Efterfølgende ber Windows om en fejlrapport idet der har været en alvorlig fejl.

De skriver så at det er en driver som er defekt. Måske et antivirusprogram.

Nå, jeg afinstallerede avg-antivirus og forsøgte at installere antivir, ja under installationen låste skidtet. Så der er en vis sansynlighed for at et antivirus program kan gøre dette ?? Eller er det helt hen i vejret ??

Nu har jeg slet intet antivirusprogram installeret og nu er systemet stabilt.

Kunne det tyde på at jeg er blevet hacket ??

Er der nogle antivirusprogrammer som er gode. ??

Jeg har ikke meget forstand på det her. Men er det realistisk at en hacker eller en defekt driver kan lukke min pc totalt, så jeg dårligt kan få det igang igen.

Jeg har været inde og opdatere bios efterfølgende. Grafikkort også opdateret. Det har ikke den store virkning.

MVH

Monsterblaster

Har forsøgt at formatere uden virkning.

Har partioneret harddisken til 10 gb og 30 gb. Har det betydning hvis spil, cam msn ligger på den del hvor der er styresystem ??
Avatar billede pimpz Nybegynder
08. juni 2004 - 14:20 #1
Hvilket Av program bruger du ?
Du skulle evt. prøve en online Virus scan (Gratis) hos feks.http://www.pandasoftware.com/activescan/
Avatar billede ms7829 Nybegynder
23. juni 2004 - 20:14 #2
Lyder som det samme som jeg har haft fo ikke så længe siden med sammen grafikkort skulle bare have de nyest driver ind fra til denne mener der er v 53.?? siden har denne kørt