Avatar billede dawin_dk Nybegynder
08. juni 2004 - 21:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fødselsdatoer i Outlook Kalender

Hejsa

Jeg har importeret en række kantaktpersoner til mit Outlook. De indeholder også fødselsdato men de figurerer ikke i min kalender.

Kun mig selv som jeg har oprettet manuelt viser den.

Hvordan kan jeg få den til at automatisk vise alle min kontaktpersoner i kalenderen hvis der er fødselsdato på dem ?

/david
Avatar billede oniel Nybegynder
08. juni 2004 - 22:48 #1
Du skal importere kalenderdata også.
Alternativt kan du åbne hver enkelt kontaktperson og gemme den igen! Ikke bare lukke, men gemme.

Jeg kan ikke lige huske om du endvidere er nødt til at gå ind i kontaktpersonen og markere fødselsdagen før du gemmer igen!
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
08. juni 2004 - 22:55 #2
jeg løste det ved at redigere fødselsdatoen på dem alle og gemme igen ... men det er ikke en holdbar løsning .. idet at jeg skal ha det liggende som en automatisk update der køres 1 gang i døgnet der henter nyeste ...

og har prøvet med en import til kalenderen, fik jeg ikke til at virke
Avatar billede oniel Nybegynder
08. juni 2004 - 23:07 #3
Du bør kunne få fødselsdagene med i kalenderen ved at importere kalenderdatane.
Fødselsdagene bliver gemt som en gentagen begivenhed lige som højtider og nationale mærkedage.

Hvad gik galt ved import af kalenderdata?
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
08. juni 2004 - 23:09 #4
jeg importerer fra en access database ... og den tillod mig simpelthen ikke at trykke "ok" efter at jeg havde valgt hvilke data der skulle overføres .. desuden så virker det ikke lige som om jeg kunne sætte at de skulle gentage sig selv via den import der
Avatar billede oniel Nybegynder
08. juni 2004 - 23:15 #5
OK - Der gik jeg galt af dig!!!
Jeg tog som givet at du skulle importere fra en Outlook *.pst-fil.

Umiddelbart vil jeg mene at der kun er den langsomme vej med at åbne hver enkelt kontaktperson og markere datoen - for derefter at gemme kontaktpersonen igen.
Men - jeg skal jo også lære nyt, så måske er der en der kan en hurtigere måde!
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
08. juni 2004 - 23:23 #6
og vil gerne ha det til at fungere via alle import's .. regner med at få det automatiseret til en hentning via XML ... må kunne lade sig gøre... SKAL det kunne :)
Avatar billede oniel Nybegynder
08. juni 2004 - 23:33 #7
Hmm - jeg følger udviklingen!
Hvis du selv finder en løsning - så husk lige at poste den også!

Hvis der kun er den langsomme måde kan du jo lade importen foregå til en "importmappe" så du kan holde styr på hvem der er nye! og derfra selv hive dem over i kontaktpersoner. (blot en tanke - for ikke at skulle holde styr på dem alle)
Avatar billede jkrons Professor
10. juni 2004 - 09:12 #8
Hvis ikke du kan få til at virke, så prøv at se her

http://register.microsoft.com/mswish/suggestion.asp

Det er altid et godt sted, hvis du savner en funktionalitet i et MS program
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
10. juni 2004 - 22:44 #9
tror bare jeg dropper at få den til det automatisk .. og klarer fødselsdage-reminders med et lille ASP script fra den database jeg henter data fra...

/LUKKER