Avatar billede sohl Nybegynder
09. juni 2004 - 13:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

rotation af flashbanner

Hej.

jeg søger et banner roteringsscript som loader et flash-banner ind når siden loaders. banneret er et flash (.swf) - alle bannere har samme højde og deres links ligger i selve flash-filen så det skal der ikke tages højde for.

er det nogen der har noget input?
Avatar billede sohl Nybegynder
09. juni 2004 - 14:02 #1
jeg har lavet denne ligge stump kode som tager en value -  et filnavn ud - men det skal flettes ind i koden.

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script>
var arr=new Array();
arr[0]='b0.swf';
arr[1]='b1.swf';
arr[2]='b2.swf';
//  and so on
var nm=Math.round(Math.random()*2);
</script>
</head>

<body>
<script>
document.write(" value='"+arr[nm]+"'");
</script>

</body>
</html>
Avatar billede keysersoze Guru
09. juni 2004 - 14:11 #2
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script>
var arr=new Array();
arr[0]='b0.swf';
arr[1]='b1.swf';
arr[2]='b2.swf';
//  and so on
var nm=Math.round(Math.random()*2);
</script>
</head>

<body>
<script>

document.write('<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0" width="400" height="95">')
document.write('<param name="movie" value="' + arr[nm] + '">')
document.write('<param name="quality" value="high">')
document.write('<embed src="' + arr[nm] + '" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="400" height="95">')
document.write('</embed>')
document.write('</object>')
</script>

</body>
</html>
Avatar billede roenving Novice
09. juni 2004 - 15:25 #3
-- og så er det betydeligt bedre at bruge Math.floor sammen med random, da den funktion, du har lavet vil servere nummer 1 i 50% af tilfældene, 0 og 2 vil komme i 50% hver ...

<script type="text/javascript">
var arr=new Array();
arr[0]='b0.swf';
arr[1]='b1.swf';
arr[2]='b2.swf';
//  and so on
var nm=Math.floor(Math.random()*arr.length);
</script>

arr.length = 3, så Math.random()*arr.length vil levere mellem 0 og 2,99999999999997 nogenlunde jævnt fordelt, så alle tal kommer ca. lige tit !-)
Avatar billede sohl Nybegynder
09. juni 2004 - 15:27 #4
sweet.
Avatar billede roenving Novice
09. juni 2004 - 15:38 #5
-- og du forstod, at 0 og 2 ville komme i 25% af tilfældene hver !-)