Avatar billede mike@work Praktikant
09. juni 2004 - 14:58 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Form og Flash !

Et kort sprøgsmål: Jeg har ikke en bjælle forstand på flash. Men hvordan får jeg overført nogle værdier fra en flash-fil til nogle hidden felter i mit formular - og er det overhovedet muligt ?
Avatar billede pyroman Nybegynder
09. juni 2004 - 15:03 #1
altså du har en swf-fil på en html-side, hvori der er nogle værdier, og disse skal så run-time overføres til en form i html-siden?
Eller har jeg forstået det forkert?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. juni 2004 - 15:06 #2
on(release){
getURL("java script:document.FORMNAVN.FELT1.value="+a+";void(0);");
}

og i html

<form name="FORMNAVN">
<input type="hidden" name="FELT1" value="">
</form>
Avatar billede mike@work Praktikant
09. juni 2004 - 15:08 #3
korrekt - mere specifikt når formularen submites (eller før via Javascript eller andet) - Det vigtigste er bare at dataerne bliver submitet sammen med resten af formularen. Det drejers sig om nogle valg, man skal foretage. Disse skal registreres med f.eks. en tal-kode. Denne tal-kode skal sendes afsted sammen med formualrens øvrige data.
Avatar billede pyroman Nybegynder
09. juni 2004 - 15:09 #4
jep - brug nikolajs kode...
Avatar billede mike@work Praktikant
09. juni 2004 - 15:10 #5
on(release){
getURL("java script:document.FORMNAVN.FELT1.value="+a+";void(0);");
}

Er det når der submittes eller hvornår bliver denne funktion udført ?
Avatar billede pyroman Nybegynder
09. juni 2004 - 15:11 #6
den står på en knap i flash... hvis den ikke skal udføres ved klik på knap, kan du bare indsætte getURL(...); metoden i et frame
Avatar billede mike@work Praktikant
09. juni 2004 - 15:12 #7
Dvs. hvis jeg har flere valg, kan jeg ikke bruge hidden formular felt ?

"getURL(...); metoden i et frame" prøv og forklar denne lidt nærmere
Avatar billede pyroman Nybegynder
09. juni 2004 - 15:16 #8
Jeg går ud fra du sidder med programmet flash og en *.fla fil?
Hvis du har åbnet din fla-fil så er der nogle frames i tidslinien... du kan enten lave en knap, og sætte scriptet på denne, sådan at det udføres ved klik på knappen, eller du kan sætte scriptet i et frame i tidslinien, sådan at det udføres automatisk efter noget tid eller med det samme....
Avatar billede mike@work Praktikant
09. juni 2004 - 15:20 #9
For et være helt ærlig: Så er det noget jeg skal brug i forhold til en leverandør. Han forslår at intergrere en database sammen med Flash filen, den er jeg ikke så stor tilhænger af.

Så ville jeg blot komme med et alternativ (eller I ville komme med mit alternativ)!
Avatar billede pyroman Nybegynder
09. juni 2004 - 15:24 #10
man kan godt sende data direkte fra flash til et serverside-script...
alternativet hertil er at sende datane fra en form i en html-side...

jeg kan ikke rigtig se hvorfor man skal sende dataene fra flash til en form for at den skal sende dem videre i stedet for at sende dem direkte...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. juni 2004 - 15:26 #11
Hvis det skal ske når der submittes har du kún ét valg - Nemlig at lægge submitknappen inde i flash. Du kan dog godt få html til at kalde flash i det øjeblik der submittes, men det virker kun i IE så det bør udelukkes.

on(release){
getURL("java script:document.FORMNAVN.FELT1.value="+a+";document.FORMNAVN.submit();void(0);");
}
Avatar billede mike@work Praktikant
09. juni 2004 - 15:27 #12
Fordi den der er andre værdier i formularen som skal med i samme submit.
Avatar billede mike@work Praktikant
09. juni 2004 - 15:29 #13
Ok jeg tænker: der er mulighed for at fortage flere valg. Så kan flashen vel selv holde styr på hvilke valg der er fortaget og ved hver release af en knap, sende en komma-spereret string til et hidden formular felt. Ved submit af formularen, bliver de øvrige værdier samt det hidden felt sendt afsted. Er det ikke det mest optimale.
Avatar billede pyroman Nybegynder
09. juni 2004 - 15:30 #14
man kan godt gøre det sådan at når man trykker på submit-knappen, så sendes data fra formen til flash, som så sender dem videre plus de andre som ligger i flash...
men det er noget rodet noget - men det kan lade sig gøre!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. juni 2004 - 15:31 #15
Jeg tror du skal uddybe hvad det er du vil sende med og hvorfor? Bare for så jeg ihvertilfald kan få et overblik :))
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. juni 2004 - 15:31 #16
Og så skal det vidst være :

on(release){
getURL("java script:document.FORMNAVN.FELT1.value='"+a+"';void(0);");
}
Avatar billede mike@work Praktikant
09. juni 2004 - 15:36 #17
Det er et (land)kort lavet i flash. Der skal man kunne vælge forskellige områder. Disse områder er postnumreområder. De øvrige værdier i formularen er økonomi og areal.

Ideen var så, når jeg klikker på tre områder (f.eks. 2100, 2200, 2300) sendte den en komma spareret string afsted.  f.eks. ved først klik, sender flashen 2100 til det hidden felt. Ved andet klik, sender flashen 2100, 2200 osv.

Flashen skal selv kunne holde styr på hvad der er valg. Da jeg også skal ha' mulighed for at fjerne et valg. F.eks. Jeg vælger 2100 og derefter 2300 - Finder udaf jeg ikke vil ha' 2100 med alligevel og klikker på den endnu engang. Flashen ender så med kun at sende 2300 til det hidden felt.

Rent systemet mæssigt (DB og ASP) så har jeg størrer frihed med denne løsning, da jeg kan ændre database og håndtering som jeg lyster uden at jeg skal ha' fat i Flash-manden hver gang.
Avatar billede pyroman Nybegynder
09. juni 2004 - 15:51 #18
hvad bruges den skjulte form så til overhovedet? Er der slet ikke nogen ting brugeren skal indtaste udenfor flash?
Avatar billede mike@work Praktikant
09. juni 2004 - 15:52 #19
jo - økonomi og areal
Avatar billede pyroman Nybegynder
09. juni 2004 - 16:22 #20
hvorfor kan man ikke også bare indtaste det i flash?

...men hvor skal submit knappen være? i flash eller i html'en
Avatar billede mike@work Praktikant
10. juni 2004 - 11:36 #21
Fordi den er dynamsik opbygget med boligtyper samt at kortet skal bruges på to sider, som ikke begge har samme formular felter.
Avatar billede mike@work Praktikant
20. juli 2004 - 17:53 #22
Nikolajdu... Kan du ikke oprette et svar ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. juli 2004 - 18:41 #23
oki doki :))