Avatar billede steffen2408 Nybegynder
10. juni 2004 - 00:17 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvilke kabler?

Hej.

Jeg har pt. en pc, men køber mig snart min egen :) planen var self at begge pc'er kunne gå på nettet. Jeg har fundet en router (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=14158) så spm er:

Hvilke/n slags kabler skal jeg bruge til at forbinde de to pc'er med routeren, krydsede netkabler eller bare alm. netkabler?
Avatar billede zonqui Nybegynder
10. juni 2004 - 00:42 #1
Du kan sagtens køre med alm. netkabler! Det er der ingen problemer i :)
Du skal kun bruge krydsede netkabler hvis du har et krydsfelt, så det er enkelt nok :)

/Zonqui
Avatar billede steffen2408 Nybegynder
10. juni 2004 - 00:44 #2
krydsfelt?
Avatar billede ricky Nybegynder
10. juni 2004 - 01:19 #3
Det er korrekt at der skal bruges alm. kabler - men krydsede kabler bruges ved direkte forbindelse mellem 2 PC'ere og i enkelte andre tilfælde.

Faktisk kan man (med lidt god vilje) sige at en router netop er et krydsfelt - altså en sted hvor kabler krydses.
Avatar billede steffen2408 Nybegynder
10. juni 2004 - 01:21 #4
k, kan du forklare mig i hvilke tilfæde en Uplink port blir brugt???
Avatar billede ricky Nybegynder
10. juni 2004 - 01:33 #5
naturligvis :)

uplink bruges til at serieforbinde med en anden enhed med samme funktioner - i dette tilfælde f.eks. en switch således at alle på netværket kan snakke sammen og bruge routerens funktioner.
Avatar billede steffen2408 Nybegynder
10. juni 2004 - 01:44 #6
k, takker ;)