Avatar billede hobz Nybegynder
16. juni 2004 - 16:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

XHTML WYSIWYG-editor i JavaScript/HTML

Er der nogen der kan komme med nogle saglige anbefalinger af en XHTML WYSIWYG-editor skrevet i JavaScript og HTML?
Hvis ikke XHTML, så HTML4.01 og altså IKKE "Microsoft-standard".
Avatar billede snowball Novice
16. juni 2004 - 16:31 #1
Avatar billede hobz Nybegynder
16. juni 2004 - 16:35 #2
<FONT face=tahoma color=#660000
size=4>tahoma</FONT>

Ser ud som om der ikke er megen standard i den :(
Avatar billede =maddog= Nybegynder
16. juni 2004 - 22:31 #3
hvordan havde du tænkt dig at det skulle laves så det virker i IE når den forkvakler selv korrekt HTML? Prøv evt. en alert(obj.innerHTML), hvor obj er et korrekt formateret DOM objekt.
Det kan gøres i Netskæv og klonerne.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2004 - 22:53 #4
maddog> Han spørger ikke efter en der virker i IE...
Avatar billede =maddog= Nybegynder
17. juni 2004 - 00:51 #5
jamen så slå et smut forbi her
http://devedge.netscape.com/viewsource/2003/midas/01/
scroll ned til "Internet Explorer Differences" for at få et overblik over hvordan den danner HTML i forhold til IE.
Med mindre snowballs link er en infam HTC behaviour pattern skulle den nok kunne tilpasses. Jeg har ikke tiden til det desværre.
Avatar billede hobz Nybegynder
17. juni 2004 - 11:12 #6
Ser ud til at være en god del arbejde i det, men IE genererer så absurd kode, at det er helt uhyggeligt.
Der findes en JavaApplet der kan håndtere WYSIWYG med XHTML-standard. Desværre er den ikke til at customize, og den er ikke gratis.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
17. juni 2004 - 14:17 #7
Det er en mere besværlig opgave end ved første syn. Og det er ikke engang fordi jeg mener det virker let ved første syn.
Sagen er jo at XHTML kun kan vises som sådan hvis hele siden er korrekt XHTML. Derfor skal selve editoren OGSÅ overholde XHTML for at være WYSIWYG og det stiller jo immervæk nogle store krav til programmøren, hvis det overhovedet lader sig gøre.
Avatar billede hobz Nybegynder
17. juni 2004 - 15:48 #8
Du kan prøve at kigge på appletten: http://www.tecnick.com/public/code/cp_dpage.php?aiocp_dp=jxhtmledit

Ellers er HTML 4.01 også fint til mig. Vil bare undgå "MS-HTML".
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2004 - 15:51 #9
Mens vi venter på at et lyst hovede laver et sådan script kunne man vel søge og erstatte serverside, jeg ved godt at det ikke er optimalt men...
Avatar billede roenving Novice
17. juni 2004 - 15:57 #10
>>=maddog=

Kig lige forbi http://www.eksperten.dk/spm/485467

-- og undskyld for spammen, hobz
Avatar billede =maddog= Nybegynder
17. juni 2004 - 16:43 #11
El barto: Altså en costumized rekursiv parser der kører Bilka HTML igennem og spytter krystalklart W3C HTML ud? Muligvis, men man risikerer let at miste WYSIWYG elementet under oversættelse.
Roenving: Ups da da.
Hobz: Jeg har desværre ikke tid til at kigge på appletten. Måske hvis du lavede en søgning på nogle ting i den side jeg viste før. Så som "designMode" eller "execCommand" samtidig med "Mozilla". Eller hvad ved jeg.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2004 - 16:46 #12
WYSIWYG delen skal nok blive der, da IE selv tilpasser koden når den indlæses i editoren igen. Om det er godt eller skidt..tjae...
Avatar billede hobz Nybegynder
24. juni 2004 - 11:47 #13
Lukketid