Avatar billede plexx Nybegynder
17. juni 2004 - 11:32 Der er 2 løsninger

MSXML2.ServerXMLHTTP og cookies/sessions

Hej Eksperter.
Jeg er ved at lave en hjemmeside der gør brug af objektet "MSXML2.ServerXMLHTTP" til at åbne nogle forskellige sider i nogle tabeller (Alle sider ligger på samme server).
Mit problem er nu bare at på de sider jeg åbner ved hjælp af objektet kan jeg ikke bruge funktionerne cookies og sessions.
F.eks. kan jeg ikke gøre følgende: " session("brugerloggetind") = "ja" " på min login side og ligeledes kan jeg ikke bruge cookies til at styre min afstemning.
Hvorfor kan jeg ikke det?, Er der en smart løsning?

<-- START Allesider.asp -->
Function BinToText(varBinData, intDataSizeInBytes)
  Dim objRS
  Const adFldLong = &H00000080
  Const adVarChar = 200
  Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
  objRS.Fields.Append "txt", adVarChar, intDataSizeInBytes, adFldLong
  objRS.Open
  objRS.AddNew
  objRS.Fields("txt").AppendChunk varBinData
  BinToText = objRS("txt").Value
  objRS.Close
  Set objRS = Nothing
End Function

Function doInclude(ByVal varDocument)
    Dim objXMLHTTP, myDomain
    MyDomain = "http://" & Request.ServerVariables("HTTP_HOST")
    Set objXMLHTTP = Server.Createobject("MSXML2.ServerXMLHTTP")
    ObjXMLHTTP.Open "GET", MyDomain & varDocument, False
    ObjXMLHTTP.setRequestHeader "context-type","text/html"
    ObjXMLHTTP.Send
    doInclude = BinToText(objXMLHTTP.responseBody, 4800) 'Gør det muligt at vise æ, ø og å
    Set objXMLHTTP =Nothing
End Function
<-- SLUT Allesider.asp -->

<-- START Index.asp -->
<!--#include file="allesider.asp"-->
<html>
    <head>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
        <meta http-equiv="Content-Language" content="da">
        <title></title>
    </head>
    <body>
        <%=doInclude(afstemning.asp)%>
        <%=doInclude(login.asp)%>
    </body>
</html>
<-- SLUT Index.asp -->
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2004 - 13:08 #1
MSXML2.ServerXMLHTTP holder, ligesom alle andre server-side HTTP-komponenter, ikke cookies og dermed har du heller ikke adgang til sessions, da disse som udgangspunkt styres med cookies.

Med hensyn til om det er en smart løsning, så skal du nok overveje om du overhovedet har brug for at hente side elementer fra den samme server med en aktiv forbindelse eller du blot kan inkluderer funktionaliteten server-side med et #include, kunne godt se ud som om det ville være muligt for dig.
Avatar billede plexx Nybegynder
06. august 2004 - 22:31 #2
Fik jo ingen løsning så jeg nøjes med at give 100 point for svaret; at det ikke kan lade sig gøre.