Avatar billede jomfru-skytte Nybegynder
18. juni 2004 - 17:07 Der er 4 kommentarer

intern modem til gammel Mac

Jeg mangler et billigt internt modem (56 kbps) til en gammael PowerMac, der er opgraderet til G3.

Jeg anvender normalt (d.v.s. hidtil) PC til at lave websteder (når man på det område er nybegynder og uden officiel uddannelse = noget brugbart); men jeg har altid ønsket at overgå til Mac alene (Jeg har ca. 60 gamle Mac'er = præ Mac'er) og derfor er det mere og mere nødvendigt at løse problemet på denne måde.

Lidt gode råd ville være gavnligt !.

På forhånd tak

(jeg forvænter mindst 300 svar!).
Avatar billede styxx Nybegynder
18. juni 2004 - 20:23 #1
Du bliver nødt til at specificere lidt nøjere hvilken model du har.....
Men jeg vil mene at det er noget nemmere at få fat i et eksternt, uanset model..
Avatar billede kado Nybegynder
19. juni 2004 - 16:48 #2
Korrekt >styxxx<.

/kado
Avatar billede jomfru-skytte Nybegynder
20. juni 2004 - 01:54 #3
Det er en PowerMac 9500 og mu 357 MHZ
- derudover har jeg også en hvorpå der kun står G3; men den har jeg endnu ikke afprøvet på grund af pladsmangel.

En af årsagerne til, at jeg ønsker at gå over til INTERN er netop min belastende pladsmangel.

Kan et PC internt moden anvendes i en Mac ?. (prisen er jo derved noget andet).

Hvad koster et eksternt nu om dage?. Jeg købte før i tiden nogle Lasat'er. Een viste sig at være ubrugeligt = KUN analog modem!.
Det andet krævede noget med omstilling til digitalt.
Begge blev solgt til mig fra en Tele Danmark butik EFTER, at centralen var lavet til digitalt!.

Tele Danmark opkøbte jo resterne af Lasat; hvorefter support og firmaets ikke eksisterer efterfølgende.
Avatar billede styxx Nybegynder
20. juni 2004 - 17:44 #4
Jeg tror desværre at det vil blive meget svært at opstøve interne modemer til Mac'erne, men du kan da prøve at lægge en købsannonce på Mediamac eller Macnyt for at se om der er nogen der vil skille sig af med samme.

Interne PC modemer til Mac tror jeg ikke kommer til at fungere, men man ved selvfølgelig aldrig.....

Jeg tror du hænger på de eksterne:I