Avatar billede gatez Nybegynder
19. juni 2004 - 01:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mail Server i udu

Hejsa,

Jeg har lige opsat en Windows 2003 server.
Jeg er nu gået igang med Mail serveren. Jeg har prøvet 3 forskællige mail servere nu, bla. Exchange, MailMax og Kerio.
Alle sammen uden held, når de er opsat kan jeg hverken sende eller modtage mails ude fra.
Jeg kan godt sende "internt" post mellem de mail adresser som er oprettet på serveren, men jeg kan ikke sende ud og heller ikke modtage post ude fra.

Hvad er der galt ?  Hvad skal jeg gøre ?
Jeg har domainet:  speedcars.dk  til at page på min server...

Hjælp ;)
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2004 - 11:13 #1
Er der åbnet de nødvendige porte i din FW eller router ????
Avatar billede masteryeti Nybegynder
19. juni 2004 - 11:44 #2
Har du sat DNS'en op med MX records ?
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2004 - 11:53 #3
DNS er iorden, der er i hvert til fald både A records og korrekte MX records.

http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?ip=&host=speedcars.dk&ns=&verbose=on&axfr=on&pageid=78&action=cmsview&lang=da
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2004 - 11:55 #4
Hvilken mail adresse kan man prøve at sende på ??? En der er oprettet på serveren.
Avatar billede gatez Nybegynder
19. juni 2004 - 12:20 #5
Jeg har lavet en mail konto:
speedcars@speedcars.dk

Kan en af jer ikke prøve at sende mig en mail på den konto ?
Password til denne mail konto er:  test
Så i er også velkommen til at teste den.

Mange takker!
Avatar billede gatez Nybegynder
19. juni 2004 - 12:23 #6
--> leif
Hvilke porte er nødvendige ?
Jeg har følgende porte åbne:

Er det ikke nok ?
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2004 - 12:29 #7
Jeg har lige sendt og kan se den er modtaget !!!!

Har logget ind på POP3 og kigget.
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2004 - 12:34 #8
Og jeg har modtaget en fra Speedcars !!!!
Avatar billede gatez Nybegynder
19. juni 2004 - 12:35 #9
Det lyder jo godt !
Jeg tror jeg har fundet fejlen...

I min mail server har jeg oprettet 2 domains.
Bodykits.dk
Speedcars.dk

Indtil videre er det kun Speedcars.dk som er flyttet til min egen server.
Derfor har jeg brugt min mail fra Bodykits.dk til at teste med, men mail serveren er måske så smart at den tror Bodykits.dk ligger hos den selv.

Kan det være derfor ?

Jeg bruger nemlig brian@bodykits.dk som ligger ude i byen og jeg kan ikke sende mails til Speedcars.dk via den konto...
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2004 - 12:36 #10
Dog modtager din mailserver med forkert tid.
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2004 - 12:37 #11
Er ikke lige med, men det kunne lyde rigtigt !!!!
Avatar billede gatez Nybegynder
19. juni 2004 - 12:44 #12
Smid et svar...
Mange tak for hjælpen, det ser ud til at virker nu.

Bortset fra jeg ikke kan sende mails fra brian@bodykits til speedcars@speedcars.dk

Speedcars.dk - Ligger på min egen server.
Bodykits.dk - Ligger ude i byen.
Avatar billede leif Seniormester
19. juni 2004 - 12:46 #13
Hvilken SMTP server bruger du, hvis det er en Jepponet server og Jepponet ikke har slettet Speedcars i deres systemmer er det derfor !!!!

Det kan være at den stadig tror at Speedcars ligger ude i byen.
Avatar billede gatez Nybegynder
19. juni 2004 - 12:48 #14
1000 tak !!
Det er nok derfor ja...
Jamen så kører det hele bare...

Takker!
Avatar billede fixbabe Nybegynder
02. april 2006 - 02:15 #15
hvilken mail server bruger du? og hvilken erfaring har du med den? jeg skal selv til at sætte mail server op.