Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. juni 2004 - 16:48 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Ny CPU blæser - temperatur

Jeg har denne computer:
http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=5745&vare_id=311177&cat_id=80418

Hvor jeg lige har sat følgende køler i:
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACMS102&Fane=SILENT,SICP

Jeg har hentet programmet: "Hardware sensors monitor", som påstår at min CPU er 70-72 grader. Kigger jeg i bios står der istedet 50-52.

Min viden inden for dette område er meget begrænset og vil derfor hører jer, hvilke af temperaturene jeg skal tro på og om det er en ok temp.

På forhånd tak!
Avatar billede ird Praktikant
22. juni 2004 - 16:54 #1
Du skal ikke høre på diverse programmer. Bios er den mest sikre du har at stole på
Avatar billede ird Praktikant
22. juni 2004 - 16:55 #2
http://www.eksperten.dk/spm/510628

danny havde smame problem. De forskellige programmer er som sådan okay til mange ting - men varme kan de ikke måle 100%. Bios vil vise den den temp du skal gå udfra. Din temperatur er helt fin
Avatar billede ird Praktikant
22. juni 2004 - 16:57 #3
Den cooler du har smidt i er en ganske fin coller - men holder den ikke systemet koldt så overvej denne http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACZM013&Fane=SILENT Den er totalt lydløs :-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. juni 2004 - 16:57 #4
Findes der ikke en slags opgørelse fra producenten, der fortælle hvilke temperaturer CPU'en skal holde sig inden for?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. juni 2004 - 16:58 #5
ird >> Den står til 20db, hvor min nye står til 19db ;-)
Avatar billede ird Praktikant
22. juni 2004 - 17:01 #6
Har selv begge kølere og kan høre meget forskel på dem i zalmans favør :-)

Din P4 skal ikke gerne over 60 - det er kun prescot der runder dette meget hurtigt :-)
De fleste ligger på mellem 38 og 50. Komme rlidt an på kabinet - airflow o.s.v.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. juni 2004 - 17:04 #7
Men du mener ikke at jeg har noget at frygte hvis jeg hører efter bios ??
Avatar billede ird Praktikant
22. juni 2004 - 17:11 #8
Det er 100%!

Bliver den dem temp du skriver ville du ikke være i tvivl om det. Ustabil og på et tidspunkt ville den lukke ned hvilket P4 gør ved for høj temp
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. juni 2004 - 17:17 #9
Så jeg vil altså kunne mærke det hvis der er problemer?
Avatar billede ird Praktikant
22. juni 2004 - 17:27 #10
ja ydelsen vil falde markant...

Men igen du har kun min erfaring for dette :-)
Avatar billede popsy Novice
22. juni 2004 - 18:49 #11
Enig med ird. Hvis din p4 var 70-72 grader varm, ville du i bedste fald have probs med programmer osv, i værste fald ville den lukke ned. Dog synes jeg også at den skulle være lavere end 50-52, men jeg har ingen erfaring med netop denne cpu, og du har jo sat en køler i som du udnytter lige til grænsen :)

Den temperatur ville falde med irds køler er jeg ret sikker på :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. juni 2004 - 22:49 #12
Hmm synes bare ikke lige jeg gider at investere flere penge i en ny blæser når jeg LIGE har købt en - og har ikke mærket nogen problemer overhovedet.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. juni 2004 - 23:42 #13
Min computer bliver nærmest brugt til kontor brug - ikke noget med store krævende spil o.lign. Kan den bruges den blæser jeg har købt, eller er det _meget_ nødvendigt at købe en ny (igen) ??
Avatar billede popsy Novice
23. juni 2004 - 00:06 #14
hvis din pc kører stabilt nok, så beholder du bare den køler du her :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
23. juni 2004 - 10:21 #15
Skal jeg bare selv tage pointene :-) - eller er det nogen der vil lægge et svar
Avatar billede ird Praktikant
23. juni 2004 - 10:27 #16
svar kaster i krams---din cooler er også fino

Tager du point selv er det også fint med mig - jeg har nok til mine næste 8 liv :-)
Avatar billede popsy Novice
23. juni 2004 - 11:07 #17
Jeg bakkede bare op, ird har tjent pointene :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
23. juni 2004 - 11:22 #18
Selvfølgelig tager jeg ikke selv pointene - det bare for at få jer til at svare :-)
Jeg takker for hjælpen
Avatar billede ird Praktikant
23. juni 2004 - 11:56 #19
Any time :-) og tak for point

Ha en god dag

//Ird