Avatar billede kwan112 Nybegynder
24. juni 2004 - 11:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Wirelese med Axim

Jeg har en Dell Axim X3, Jeg kan ikke logge på mit trådløse netværk... jeg har indtastet min web key i X3'eren og henter automatisk IP, da jeg køre med DHCP, men istedet for at give mig adgang til mit wireless router, så laver Axim X3 bare et logo nede i højre hjørne med en hængelås med kryds over... Og min router giver mig heller ingen ip??

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede masteryeti Nybegynder
24. juni 2004 - 12:29 #1
Har du instillet det hele rigtigt ?
Det dutter kun med WEP encryption med 64 eller 128 bit.
Vær sikker på, at du har enabled dit trådløse netkort.
Gå ind i start->settings->connections og klik på Dell WLAN utility.
Kontroller at RADIO er enabled ved at klikke på "ToolS" nede i venstre hjørne, hvis der er mulighed for at klikke på en knap der hedder "enable radio"; så gør det.
Klik nu på "edit wireless profiles".
Klik på "add new"
Giv dit netværk et navn, og vælg at den forbinder til Internettet.
Klik på "Network key"
I den øverste boks vælger du "shared"; og i den nederste "WEP". Fjern fluebenet.
Skriv nu din netværksnøgle PRÆCIS som du har angivet den i din trådløse router.
Klik "OK".

Dette burde fungere, men ikke alt trådløst er 100% kompatibelt. For at kontrollere om du har forbindele kan gå tilbage til Dell WLAN utility, den kan fortælleom du er forbundet.
Avatar billede kwan112 Nybegynder
24. juni 2004 - 18:34 #2
Jeg kan ikke finde noget sted hvor der er noget som minder om "edit wireless profiles" ??
Avatar billede kwan112 Nybegynder
24. juni 2004 - 18:56 #3
Jeg er connectet til min router tror jeg... jeg ka nse min routers mac adresse inde i Dell WLN Utility, men lige efter den mac adresse er så den hængelås, og den ip jeg har fået tildelt er bare 0.0.0.0 så det hænger jo ikke sammen...
Avatar billede kwan112 Nybegynder
24. juni 2004 - 18:57 #4
jeg har d-link DI-614+
Avatar billede kwan112 Nybegynder
24. juni 2004 - 19:07 #5
Nu har jeg sat ipen statisk op.. og nu ka njeg pinge min router og de andre pc'er på mit netværk...

Men jeg ka nikke komme på nettet fra Pocket PC'en.. hvad så nu?
Avatar billede kwan112 Nybegynder
24. juni 2004 - 19:17 #6
Så for pokker nu virker det... jeg satte dns statisk op også.. tak for hjælpen.. smidder lige de 200 point til dig... :) nøj jeg er glad lige nu... hihi.. :)
Avatar billede masteryeti Nybegynder
25. juni 2004 - 08:00 #7
Ked af at jeg ikke fik svaret på dine indlæg - har ikke haft tid til at være på nettet før nu.
Jeg kan fortælle dig, at jeg også har satte det op med en Axim X3 mod en Dlink 614+. Brugte 128 bit WEB encryption og det virkede. Om der er en lidt nyere version på min Axim, siden jeg har mulighed for "edit wireless profile" kan jeg ikke sige. Det burde virke med DHCP også. Men sådanne småting kan godt ændre sig. Er glad for at du fik det til at virke :)
Tak for points !