Avatar billede hotornot Nybegynder
28. juni 2004 - 20:05 Der er 27 kommentarer

Søger professionel programmør

Goddag.

Jeg søger en professionel og billig programmør, som har lyst til at tjene lidt ekstra penge. Jeg skal have programmeret en HOT or NOT site.

Der skal bl.a. laves følgende:

- Beskedsystem: Sende beskeder til andre profiler.
- Chat, Webcam chat, Voice chat
- Hot or Not: Stemme på andre profilers billeder.
- Hot or Not Battle: Udfordre andre profiler til Hot or Not battle.
- Favoritliste: Tilføj andre profiler til din favoritliste.
- Fotoalbum: Gem andre brugeres billeder i egne fotoalbums.
- Nyhedsemail: Lav dit eget personlige nyhedsbrev. Læse andre profilers nyhedsbreve.
- Dagbog: Opret din egen dagbog med indlæg.
- Gæstebog: Skriv / læs i andre profilers gæstebøger.
- Diverse: Se hvilke brugere der er online netop nu. Søgning blandt alle profiler.
- og meget, meget mere...

Hvis det kunne have interesse, så skriv jeres e-mail adresser og jeg vil kontakte jer.
Avatar billede ulrikp Nybegynder
28. juni 2004 - 20:08 #1
info [snabela] pragmasoft . dk
Avatar billede retep Nybegynder
28. juni 2004 - 20:16 #2
pa [snabela] atorbital . dk
Avatar billede thb Nybegynder
28. juni 2004 - 20:30 #3
thb@tdcspace.dk
jeg vil gerne høre hvad det skal laves i.. php osv..
Og hvad er billigt :D

Thomas
Avatar billede korup Nybegynder
28. juni 2004 - 20:58 #4
www.nfa.dk ---> kontakt Admin

/korup
Avatar billede websam Nybegynder
28. juni 2004 - 21:21 #5
martin(a)newage.dk så snakker vi om det.

/Martin
Avatar billede phylox2 Nybegynder
28. juni 2004 - 21:28 #6
Professionel != billig
Avatar billede ulrikp Nybegynder
28. juni 2004 - 21:49 #7
godt sagt phylox2 (-:
Avatar billede iknowstuff Nybegynder
28. juni 2004 - 22:17 #8
undskyld spam, men professionel behøver ikke være != billig. Professionel betyder blot, at personen tager penge (lidt,mange) for sit arbejde..
Avatar billede ulrikp Nybegynder
28. juni 2004 - 22:30 #9
Kvalitet != billig er nok mere sigende så (-:
Avatar billede webcreator Nybegynder
28. juni 2004 - 23:22 #10
Det er muligt at vi kan finde ud af noget til en fornuftig pris - du kan i hvertfald lige kontakt mig - så ser vi på det. Så kan du også lige få en stak gode referencer, så du kan se hvad jeg kan :-)

jimmy(_snabel-a_)powerzone.dk
Avatar billede thulesen Nybegynder
28. juni 2004 - 23:49 #11
også thomas@thulesen.dk
Avatar billede dsj Nybegynder
29. juni 2004 - 00:12 #12
Professionel == lever af det != billig?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
29. juni 2004 - 00:35 #13
Det er klart, at man, hvis man er professionel, er nødt til at tage sig betalt - pga. uddannelse, viden, erfaring osv. Præcist ligesom der i gamle dage var løn-trin. I dag for man løn efter kvalifikationer - altså, mange erfaringer, stor viden, god uddannelse, godt netværk m.v. == betaling!

Hvis jeg har et projekt og en programmør siger til mig, at det kan vedkommende lave for 25.000 kroner - og opgaven fx ikke er specificeret ordentligt ud endnu, så er man ikke professionel, selvom man tager 25.000 for det. Kommer der en, som gerne vil have opgaven udspecificeret før der overhovedet kommer en pris på bordet og vi ender i 85.000 - ja, så tager jeg ham til 85.000 i stedet for 25.000. Ergo; man får det, man betaler for.

Det som hotornot sikkert leder efter er, en person, der er villig til at lave en sådan side, som vedkommende efterspørger til mellem 5.000 og 10.000 kroner. Skulle jeg lave siden ville jeg først have det 100% udspecificeret, hvad der skulle laves (i dialog med hotornot) og dernæst komme med et tilbud. Et gæt ligger på omkring 100.000 - 150.000 efter min målestok. (Uha, det er dyrt - nej, en alm. ansat får 25.000 kroner pr. måned -  det giver ca. 4-6 måneders udviklingstid, som ikke er meget galt, hvis man er seriøs, sikkerhedsorienteret, kvalitetsbevist, gennemtænker, strukturerer, har stor erfaring, stor viden inden for faget, gode forbindelser i sit netværk, bred vifte af ydelser osv.)

Håber I ved, hvad jeg mener.

dsj >> Man er ikke nødvendigvis professionel, blot fordi man lever af det.
Avatar billede cybermike Nybegynder
29. juni 2004 - 00:44 #14
Jeg har tidl. erfaring med den slags og render bare og keder mig i sommerferien, saa jeg er frisk paa at finde ud af noget hvis du stadig mangler.

Du kan se refferencer og erfaringer paa http://www.cybermike.dk  , el. udformet som cv paa http://www.xtron.dk/mike

Jeg kan kontaktes paa , ekim@unifix.org , tlf: 28718217 , icq:97544435 , msn : ekimrebyc@hotmail.com
Avatar billede dsj Nybegynder
29. juni 2004 - 01:47 #15
Definitionen på professionel er vel, at man lever af det man laver, i hvert fald gælder det inden for sportsverdenen. Dermed sig jeg ikke, at alle professionelle nødvendigvis arbejder professionelt, men så er det fordi vi tillægger ordet en anden og dybere betydning :-)
Avatar billede dsj Nybegynder
29. juni 2004 - 01:47 #16
Hvis man er dygtig (professionel) nok, er det ikke svært at finde arbejde indenfor branchen, og så ved man som regel, hvad man er værd ;-)
Avatar billede lauge Nybegynder
29. juni 2004 - 05:39 #17
dyrt != mange penge
Det er jo ikke dyrt at give 50.000 - 200.000 kroner for et website, hvis kunden får det som de skal bruge og sitet skaber en mer værdi i virksomheden. Men det er da mange penge, men ikke dyrt!

kvalitet == mange timers arbejde
Skal der skabes kvalitet så kræver det mange timers arbejde. Hastværk == lastværk!!

en arbejdstime == ? kr
Ja, hvis en virksomhed er seriøs, og skal eksistere flere år frem i tiden. Kunne tjene til ferie penge, sygdom, overskud, pension, kurser og andre udgifter i virksomheden, så er det svært at gøre for under kr. 400,- i timen. Så er der dem  som tager kr. 100 i tiemn, men de er jo heller ikke til at kontakte i hverdagen, der går de på arbejde for at tjene rigtige penge, eller måske i skole :-)

www.eksperten.dk/spm/Job-opgaver != gode jobs
Det er endnu ikke lykkes mig at finde nogle seriøse jobs her. Det ender altid op i en eller anden sindsyg debat om alt muligt andet. Som nu :-)

www.eksperten.dk/spm/Job-opgaver == god sted at presse prisen for købmænd
Ja jeg bruger selv www.eksperten.dk/spm/Job-opgaver/til dette en gang imellem, men jeg har nu meget sjællendt fundet nogen seriøse personer på denne måde.

Godmorgen alle sammen :-) (kl: 05.41)
Avatar billede ulrikp Nybegynder
29. juni 2004 - 07:58 #18
Gode synspunkter phylox2 og lauge.

Har selv den holdning, at systemudviklingsopgaver bør defineres meget bedre end de ofte bliver det herinde på eksperten. Indimellem er der folk, som gør det == gennemtænkt opgaven på forhånd (og ikke i idéfasen), men alt for ofte, desværre, tyder det på, at folk lige netop tror de har fundet de vise sten (==guldægget), som så bare skal laves i en fart.
Så finder de en 15-16-årig knægt, som har rodet lidt med php og MySQL, og som keder sig i sommerferien (no offense, cybermike (-:), og som tager opgaven for 5-10.000, selvom den burde ligge i et langt højere prisleje, hvis ellers man vil have kvalitet, professionalisme, eller hvad vi nu vælger at kalde det. De egenskaber, som lauge henviser til. Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg kunne forestille mig, at mange af sådanne projekter går i sig selv, fordi der fra starten har været for høje og for uigennemtænkte ambitioner. Det lyder måske lidt arrogant og selvhøjtideligt, men jeg har selv engang været i den fase, hvor jeg skulle have alt muligt igang uden at det blev gennemtænkt ordentligt, og uden at jeg ville af med en rød reje, og hvad blev disse projekter til: ikke en skid! D.v.s. jeg lærte jo en masse af det, og det er også helt fint, men det kapitel er overstået nu.

Det er lykkedes mig at finde nogle gode opgaver herinde på eksperten, men der er ved at være langt imellem, må jeg indrømme, så jeg overvejer så småt at trække mig tilbage. Det tager simpelthen for meget tid at agere filter... Ærgerligt for idéen med udbud/efterspørgsel af opgaver på nettet er jo god. Det ka være at I, phylox2 og lauge, ved om der findes andre tilsvarende sites?

Ulrik
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. juni 2004 - 10:21 #19
vil lige komme med min mening, for det første synes jeg snart at ALLE disse spørgsmål ender i en diskution om hvilken pris man skal tage. dette skræmmer ihvertfald en del folk væk og måske derfor ulrikp ikke kan finde nogle opgaver herinde mer.

en anden ting er at ja det koster 150.000 at få udviklet sådan et site hvis du ønsker at få det hele strukteret og udarbejdet i løbet af 4-6 måneder. men i glemmer at tænke på at ikkke alle har lyst til at betale dette beløb, og hvis man ikke har lyst til at betale dette beløb er det vel ok at affinde sig med at siden ikke bliver så gennemtænkt og udviklet af en der laver det i sin sommeferie? for mig lyder det som om i føler jeg utrolig truet over denne flok unge som knokler på livet løs for at lære at programmere, men tænk fremaf, det er denne flok unge som skal afløse jer når i går af posten.
Avatar billede webcreator Nybegynder
29. juni 2004 - 14:28 #20
Hej igen.
Kan jeg få dig til at kontakte mig på jemt[snabel-a]rhv.kollegienet.dk i stedet? Førnævnte email-adresse er gået død.
Avatar billede cybermike Nybegynder
29. juni 2004 - 17:31 #21
ulrikp: No offense taken....og havde du ikke naevnt mit navn havde jeg ikke anet du hentydede til mig, eftersom jeg ikke er en 15-16 aarig knaegt der 'har rodet lidt med php og mysql' , jeg har arbejdet som sikkerhedskonsulent til 1500 kr i timen, jeg har arbejdet som koder til op mod 800kr i timen, desuden har jeg 'rodet med' computer og programmering i halvdelen af mit liv, saa jeg falder ikke ind under din generalisering.

Men jeg vil da ogsaa gerne hoere om andre folk kender bedre/mere serioese steder at samle den slags opgaver op.
Avatar billede cybermike Nybegynder
29. juni 2004 - 17:36 #22
ulrikp: Til aere for dig har jeg lige opdateret min profil igen :)
Avatar billede ulrikp Nybegynder
29. juni 2004 - 18:07 #23
cybermike: Jeg skylder dig en undskyldning - der var jeg vist lidt for hurtigt ude med spredehagl (-:
triple-x: Jeg kan godt sætte mig ind i dine synspunkter. Den unge generation skal på banen, ingen tvivl om det, og jeg føler mig ikke specielt truet. Der er bare en tendens til at IT-, især web-branchen (med rette) udsættes for et dårligt ry pga. ringe kvalitet, og det synes jeg er synd. Vi skal jo også passe på ikke at underminere vores eget forretningsområde.
Men det korte og lange er jo nok: Nogle er billige, nogle ligger midt imellem, og andre er dyre, og vi kan nok også godt blive enige om at kvalitet og pris som regel hænger sammen, og så må det jo være op til kunden at vælge... Og så må jeg jo bare lære at acceptere, at hovedparten af opgaven her på eksperten, udføres (for) billigt.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
29. juni 2004 - 18:33 #24
Jeg føler mig bestemt heller ikke truet - de kunder, som jeg har, har intet imod at betale det, som det koster.

Hvis folk ikke er villige det, og jeg er nødt til at gå på kompromis for kundens med tid == kvalitet == !gennemarbejdet == dårligt_resultat == min_skyld, siger jeg hellere nej tak til opgaven.
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. juni 2004 - 23:29 #25
ulrikp - jeg tror at pris og kvalitet hænger sammen i stort set over alt. Og jeg kan godt følge dig med at nogle måske giver webbranchen et dårlig ry, men det er de unge nu ikke ene om at skabe. Jeg ved der findes en del reklame bureau'er da tager penge for INTET. og dette vil jeg mene giver endnu dårligere ry, jeg ville personlig ikke vælge at at tænke skidt om hele branchen hvis jeg valgte en freelancer, hvorimod hvis man vælger et firma så skal det altså også virke.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. juni 2004 - 12:43 #26
Skal det ikke virke hvis man tager en freelancer? Så laver jeg altså alt for meget ;-)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
04. juli 2004 - 21:11 #27
tt @ device.dk