Avatar billede netapplication Nybegynder
29. juni 2004 - 11:06 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Ens afstand mellem ordene i en række?

Hej,

lidt underligt spørgsmål her....

Hvis man laver en række med 5 colums og skriver følgende:

Rød bil | Orange bil | Hvid bil | Sort bil | Andre biler

Og man derefter sætter denne tabel/række til 100% i width (altså strækker den ud).

Se: http://eksperten.freewebspace.com/test.html

Spørgsmål: findes der en måde man kan få afstanden til at være ens mellem ordene uden at sidde og "måle/beregn"?

Rgs
-nettapp

Avatar billede netapplication Nybegynder
29. juni 2004 - 11:07 #1
F.eks er afstanden mellem hvid bil og sort bil ikke den samme som mellem sort bil og andre biler.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
29. juni 2004 - 11:11 #2
<td style="width:20%;">
Avatar billede fennec Nybegynder
29. juni 2004 - 11:16 #3
Ikke hvad jeg kan se. Du burde dog kunne gøre det nemmere på denne måde (ikke afprøvet). Så skal du bare bestemme breden på de felter med tekst.

<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td width="50">Rød bil</td>
    <td>&nbsp;</td>
    <td width="50">Orange bil</td>
    <td>&nbsp;</td>
    <td width="50">Hvid bil</td>
    <td>&nbsp;</td>
    <td width="50">Sort bil</td>
    <td>&nbsp;</td>
    <td width="50">Andre biler</td>
  </tr>
</table>
Avatar billede netapplication Nybegynder
29. juni 2004 - 11:23 #4
mm12010 - gør jo bare selve cellen 20%. Hvis man så skriver 20 tegn deri kommer der igen mellemrum til den næste celle.

fennec - heh. Ser ikke lige specielt fix ud :)
Avatar billede netapplication Nybegynder
29. juni 2004 - 11:24 #5
Jeg tænker jo nærmest om man kan få skidtet til at regne ud hvor bred noget er, hvor mange tegn.... hmmm... tror ikke man lave det nummer.
Avatar billede fennec Nybegynder
29. juni 2004 - 11:30 #6
Nope det er ikke fix. Og det hjælper ikke at beregne hvor mange tegn der er (kan man godt), da tegn har forskellig brede (se på i og O).

Det er den eneste måde, jeg kan se du kan gøre det på. Du bliver nød til at have celler imellem teksten. Ellers skal du helt opgive tabellen og bruge <div>, men så skal du alligevel til at måle dig frem :o)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
29. juni 2004 - 11:34 #7
hvis du bruger span i stedet for div, kan du aflæse breden af teksten med offsetWidth - hvis du mener at der er en holdbar løsning, kan vi da regne os frem til noget...

<td><span onclick="alert(this.offsetWidth);">Rød bil</span></td>
Avatar billede netapplication Nybegynder
29. juni 2004 - 11:42 #8
Heh - jeg laver det manuelt. Hvis i lige gider smide et svar begge to :)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
29. juni 2004 - 11:55 #9
svar :o)
Avatar billede fennec Nybegynder
29. juni 2004 - 11:58 #10
ok.
Avatar billede netapplication Nybegynder
29. juni 2004 - 12:31 #11
Takker!
Avatar billede mm12010 Nybegynder
29. juni 2004 - 12:43 #12
selv tak :o)