Avatar billede amphetamine Nybegynder
01. juli 2004 - 19:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problem med tv når dvd er tændt

Jeg har fået en Amitech DVD 704 som kan afspille divx,xvid osv. men problemet består i at når dvd er tilsluttet tv'et og man så tænder for tv'et, så virker det fint nok. Og tænder man så dvd'en virker det også fint, men når man slukker dvd'en så er billedet på tv'et bare sort? Der er lyd på så jeg kan høre hvad der foregår, men det er knap så fedt uden billede.
Så snart man afbryder scart kablet så kommer billedet frem på tv'et igen.

Håber virkeligt at nogen kan hjælpe mig med det her, da det er ret belastende.
Avatar billede amphetamine Nybegynder
01. juli 2004 - 19:48 #1
Det virekr forresten fint når man bruger S-Video..
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2004 - 20:45 #2
Mon ikke bare du skal skifte kanal på fjernsynet?
Avatar billede scb Praktikant
01. juli 2004 - 20:53 #3
I scart stikket er der en forbindelse som kan tænde/slukke AV indgangen på TV'et, beregnet til at "fjernstyre" dit TV når der tændes/slukkes for DVD'en.

Måske kunne en scart omskifterbox hjælpe på problemet.
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
01. juli 2004 - 20:56 #4
Det er ben 8 i scart stikket
http://www.praestkjaer.dk/dk/emner/stereo/scart.htm
Du kunne jo prøve at pille ledningen af ben 8, i den ene ende af kablet.
-SCB
Avatar billede amphetamine Nybegynder
01. juli 2004 - 21:46 #5
Tak for hjælpen, men hvis jeg skal til at skille stikkene af så foretræker jeg at bruge ren s-video istedet :)
Avatar billede scb Praktikant
01. juli 2004 - 21:51 #6
Ja, de er ofte ikke nemme at samle igen.
S-video giver samme billed kvalitet som scart kabel.
-SCB
Avatar billede amphetamine Nybegynder
01. juli 2004 - 21:53 #7
I min manual til dvd'en står der også en smule om Scart, S-video og composit, og de siger at der ikke er edn store kvalitetsforskel - så jeg hopper på s-viedo vognen..

bertie: Glemte at sige før, at det er prøvet og hjælper ikke.

I må begge 2 gerne smide et svar, og så bliver pointene fordelt 3/4 tik scb.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2004 - 13:45 #8
Ingen til mig tak :-)
Avatar billede amphetamine Nybegynder
02. juli 2004 - 14:46 #9
Så venter vi lige på scb :)
Avatar billede amphetamine Nybegynder
12. juni 2005 - 12:36 #10
Jamen så lukkes der.. vist også på tide :)