Avatar billede momolytter Nybegynder
04. juli 2004 - 17:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Virus i Microsoft32.exe kan ikke fjernes

Hej
Vi har fundet en virus i systemfilen microsoft32.exe som ikke kan fjernes.
Virusen er: w32/sdbot.worm.gen.o.virus
Og vejen er: Windows\system32\Microsoft32.exe

Har prøvet med Norton og med Stinger

Er der nogen der kan hjælpe
Avatar billede arlet Juniormester
04. juli 2004 - 17:28 #1
Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm
Avatar billede arlet Juniormester
04. juli 2004 - 17:29 #2
Så kan vi lige se om der er mere..

Der plejer at følge en anden fil med microsoft32.exe nemlig..
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
04. juli 2004 - 17:35 #3
Hvad, jeg husker er system32.exe en virus eller noget snavs ,men jeg er desværre ikke helt sikker...
Avatar billede arlet Juniormester
04. juli 2004 - 17:38 #4
yamaha24-> Jo, det er en virus...
Avatar billede momolytter Nybegynder
04. juli 2004 - 17:38 #5
Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\winupd\winupd32.exe
C:\Programmer\Pinnacle\Studio PCTV\TeleText\WebServer.exe
C:\PROGRA~1\Pinnacle\SHARED~1\Filter\Server.exe
C:\PROGRA~1\Pinnacle\SHARED~1\Filter\VBI_SE~2.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Documents and Settings\Frank Petersen\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.msn.dk/
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar\01.01.1629.0\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ISDNStatus] C:\Programmer\ISDN_UTL\isdnsta.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Update] wuamgrd32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows DLL host] "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\winupd\winupd32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UserFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -u
O4 - HKLM\..\Run: [Reg_Edited] C:\WINDOWS\System32\KernelW32\Anti.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MS Autoloader 32] MSAuto32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Update] wuamgrd32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows DLL host] "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\winupd\winupd32.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS Autoloader 32] MSAuto32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update] wuamgrd32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows DLL host] "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\winupd\winupd32.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MS Autoloader 32] MSAuto32.exe
O4 - HKCU\..\RunServices: [Windows DLL host] "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\winupd\winupd32.exe"
O4 - Startup: WebServer.lnk = C:\Programmer\Pinnacle\Studio PCTV\TeleText\WebServer.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = D:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {E6A3C1E2-F792-483E-9133-596215172BE9} (AcceptLang Class) - http://runonce.msn.com/setacceptlang.cab
Avatar billede momolytter Nybegynder
04. juli 2004 - 17:39 #6
der er noget mere på spil mIRC og IRC starter op og ligger i programmer, hvor jeg ikke kan fjerne dem. Håber ovenstående log kan hjælpe jer.
Avatar billede arlet Juniormester
04. juli 2004 - 17:40 #7
Loggen kan hjælpe meget.

tjekker den med det samme..
Avatar billede arlet Juniormester
04. juli 2004 - 17:42 #8
Flyt først filen Hijackthis til en mappe oprettet kun til den.

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Update] wuamgrd32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows DLL host] "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\winupd\winupd32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Reg_Edited] C:\WINDOWS\System32\KernelW32\Anti.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MS Autoloader 32] MSAuto32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Update] wuamgrd32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows DLL host] "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\winupd\winupd32.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS Autoloader 32] MSAuto32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update] wuamgrd32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows DLL host] "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\winupd\winupd32.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MS Autoloader 32] MSAuto32.exe
O4 - HKCU\..\RunServices: [Windows DLL host] "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\winupd\winupd32.exe"
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = D:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE

O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

--------------------------------------------------------------------

Find og slet manuelt i fejlsikret(f8 ved opstart):

C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\winupd\winupd32.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. juli 2004 - 18:10 #9
Filen Microsoft32.exe skal selvfølgelig SLETTES hvis den findes - det er ikke en windows-fil!
Avatar billede momolytter Nybegynder
04. juli 2004 - 18:28 #10
Hermed den nye log

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\Pinnacle\Studio PCTV\TeleText\WebServer.exe
C:\PROGRA~1\Pinnacle\SHARED~1\Filter\Server.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\PROGRA~1\Pinnacle\SHARED~1\Filter\VBI_SE~2.EXE
C:\Documents and Settings\Frank Petersen\Skrivebord\Hijackthis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.msn.dk/
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar\01.01.1629.0\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ISDNStatus] C:\Programmer\ISDN_UTL\isdnsta.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UserFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -u
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - Startup: WebServer.lnk = C:\Programmer\Pinnacle\Studio PCTV\TeleText\WebServer.exe
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {E6A3C1E2-F792-483E-9133-596215172BE9} (AcceptLang Class) - http://runonce.msn.com/setacceptlang.cab
Avatar billede arlet Juniormester
04. juli 2004 - 18:59 #11
Så er du ren og kan aktiver din systemgendannelse igen

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm

tag lige et onlinescan med panda og housecall her : http://www.arlet.dk/faeetvirus.htm
Avatar billede webson Nybegynder
04. juli 2004 - 19:12 #12
www.housecall.antivirus.com gratis for private
Avatar billede momolytter Nybegynder
04. juli 2004 - 23:09 #13
Mange, mange tak for hjælpen.
Avatar billede arlet Juniormester
05. juli 2004 - 17:59 #14
Velbekommen.