Avatar billede scribe Novice
05. juli 2004 - 20:40 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Standby og hibernation øsnkes på IBM ThinkPad A22p

Min ellers trofaste IBM notebook har mistet evnen til Standby og hibernation - alt andet funker, så jeg orker ikke at reinstallere hele gøgemøget.

JEg har forsøgt at downloade applikationer fra IBM og installere dem, men de er og bliver væk, jeg har kun valget mellem "Luk Computeren" og "Genstart" og ingen af dem tilfredsstiller mit behov for kortere pauser i anvendelsen.

Er der nogen med erfaringer i at få installeret disse noget nær uundværlige power management funktioner.

(JEg søgte efter en mere specifik kategori, men kunne ikke finde nogen, der dækkede)

Thanx a lot
from
Carl Sukkot
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. juli 2004 - 20:58 #1
Prøv at gå i strømstyring i kontrolpanelet og se om du kan aktivere hibernation (under fanebladet Hibernation)
Avatar billede scribe Novice
06. juli 2004 - 18:32 #2
Hej Tonny,
tak for forslaget - men eer har jeg været et utal af gange fanebladet eksisterer simpelthen ikke længere.
Problemer er mer specifikt, at ingen af valgmulighederne findes - de her tidlgere kunnet aktiveres ved hjælp af taster Fn+F4 for standby og Fn´F12 for hibernation - de virker heller ikke.

Ligeledes har man kunnet fremkalde standby ved at lukke låget eller trykke på reset knappen - begge disse har nu i strømstyrings-egenskaber kun to valgmuligheder: Sluk eller Ingen
Avatar billede scribe Novice
06. juli 2004 - 18:34 #3
Hej Tonny,

jeg har ikke rigtigt fattet systemet endnu, så jeg sendte min kommentar til dig som svar - se venligst dette!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juli 2004 - 19:40 #4
Helt iorden. Normalt skal du blot kommentere, men det er helt ligegyldigt om der ryger et svar afsted.

Prøv at tage et kig i bios. Derinde er der et menupunkt der omhandler strømstyring. Prøv at kigge hvad der står derinde.
Jeg har ikke erfaring med IBM bærbare, så jeg kan ikke specifikt fortælle dig hvad der står derinde og hvor menupunktet er, idet IBM's bios'er ikke er standard bios'er.
For at komme ind i bios er det vist F1 eller F2 på en IBM under opstarten.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juli 2004 - 19:42 #5
(hvis strømstyring, eller "advanced power mode" som det måske hedder er blevet disablet i bios, er det klart at windows ikke kan finde ud af det, samt at fn+F? tasterne ikke virker)
Avatar billede scribe Novice
06. juli 2004 - 22:26 #6
Hej Tonny,

tak for dit næste forslag, som desværre
heller ikke løste problemet.

Jeg var inde i Bios'en - men fandt ingen
veje til at aktivere funktionstasternes
virning til at fremtvinge suspend eller
Hibernate .

Jeg prøvede at indstille de relevante
ting som vist nedrnfor

Bios instilling for Power
BIOS version 1.10 (KYET37WW)  2003-05-29

Embedded controller version 1.05
suspend timer             5 minutes

Hibernate by timer        Enabled
Low Battery Action        Hibernation
Suspend when LCD closed        suspend

Power switch mode        Hibernation
Suspend to hibernation        30 minutes

RediSafe            Enabled
REsume on Modem Ring        Disabled
Screen blanking            enabled
Power switch Mode        Hibernation
Suspend to hibernation        30 minutes

Selv om jeg i BIOS har valgt Suspend when LCD closed
sker der absolut intet når jeg lukker skærmen ned.

Og selv om jeg har valgt Power switch mode:  Hibernation
sluker makine med et hult drøn, når jeg trykker på knappen.

Maskinen har altid haft en uhyrlig masse okkult disk-operation,
men det har ikke tidligere hindret den i at kune software
eller funktionstastvis gå i suspend eller Hibernate .

Jeg har helt up to date virus-software kørende på den - den
samme sw som tidligere ikke hidnrede den i at gå i hi.

Andre bud?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juli 2004 - 22:33 #7
Jeg fandt denne side:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;304754&Product=winxp

Nu har du sikkert ikke et sådant grafikkort, men måske du har nogle enheder som windows ikke rigtigt kan genkende, så det opfører sig på samme måde som i support-siden.
Så kig i enhedshåndteringen efter gule spørgsmålstegn. Er der nogen så slet dem og se om windows finder dem igen under næste boot.
Avatar billede scribe Novice
09. juli 2004 - 16:48 #8
Desværre ingen gul felter og ingen tydelige konflikter
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. juli 2004 - 16:54 #9
Der er en ting du kan prøve, men om det vil løse noget ved jeg ikke:
klik start | kør, skriv:
sfc /scannow
og tryk enter. Den checker nu alle dine systemfiler igennem og udskifter dem hvis den finder nogle som ikke er originale. Du skal have din operativ system cdrom i mens du foretager det.
Avatar billede scribe Novice
11. juli 2004 - 23:30 #10
Kommandoen sfc /scannow er ikke til at standse - jeg har muligvis installationsfilerne liggende på disken, men jeg synes ikke, at der gives anledning til at sætte stien til dem - den kigger kun efter den elendige CD og der er kun vaælget mellem at ignorere filen og intet kan stoppe den, hvis man ignorerer en fil, finder den bare en ny, der skulle have været checket, så der er vist intet andet at gøre end en kold-boot.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 23:40 #11
Jeg må nok desværre give op. Efterhånden tror jeg at kun at en genetablering kan hjælpe på problemet.

Du er velkommen til selv at lægge et svar og tage pointene tilbage. Vi løste jo ikke problemet og spørgsmålet er nu så gammelt at det ikke vil få ret meget opmærksomhed fra andre, så det er bedre at lukke det og oprette et nyt, hvor friske øjne så kan se på problemet.
Efter reglerne skal der vistnok gå en uge før du må oprette et nyt spørgsmål, men da jeg er den eneste der har været inde i dit spørgsmål, kan der vist ses stort på det *s*
Avatar billede scribe Novice
11. juli 2004 - 23:52 #12
JEg synes mu, at du fortjener pointene for din indsats, selv om det ikke løste problemet - jeg kender ikke "kursen" er 60 points meget lavt, rimeligt eller højt sArkitekttegning?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juli 2004 - 00:00 #13
Min indsats svarer til 30 point synes jeg. 60 point havde været fint hvis en løsning var blevet fundet, men det blev der jo ikke.
Så lav selv et svar og del pointene lige over. Så er jeg vældigt glad *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juli 2004 - 07:59 #14
Takker for point :)