Avatar billede speed99 Nybegynder
07. juli 2004 - 08:04 Der er 6 kommentarer

opstart af windows

hej

kan ikke starte min pc, kommer med denne fejl
fil er beskadiget:
c://windows/system32/config/system

har prøvet at reparere, virker ikke

hvad kan jeg gøre ???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. juli 2004 - 08:07 #1
Start på din cdrom og vælg recovery console.
Når du er logget ind og har fået prompten skriver du denne kommando:
copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
Genstart og se om det løste problemet.
Avatar billede speed99 Nybegynder
07. juli 2004 - 08:18 #2
ska¨l systemet overskrives ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. juli 2004 - 08:44 #3
Ja, når den kommer med denne fejl betyder det at en af filerne der udgør systemets registreringsdatabase er beskadiget.
Din eneste chance er at overskrive den dårlige kopi med den backup kopi som systemet lavede da pc'en blev installeret og som ligger i repair-kataloget.
Avatar billede speed99 Nybegynder
07. juli 2004 - 09:14 #4
Super, nu virker det, men jeg mangler lyd og tv signal ???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. juli 2004 - 10:18 #5
I det tilfælde skal du geninstallere driverne til bundkort, lyd og grafikkort.
Som sagt var det en backup af systemet som det så ud da windows blev installeret, så de enheder som windows ikke selv havde drivere til, vil nu mangle.

Alternativt:
Hvis det er en xp, har du muligheden for at sætte hele systemet tilbage til en dato hvor det hele virkede. Ovenstående var blot et fix, for at få den igang igen.
Klik start | programmer | tilbehør | systemværktøjer | systemgendannelse.
Her kan du vælge en dato, og sætte hele systemet tilbage til den dato. Du mister ikke dokumenter, men selve windows sættes tilbage. Virkede det ikek efter hensigten kan du blot gå derind igen og fortryde systemgendannelsen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2004 - 00:56 #6
Kan spørgsmålet lukkes ?