Avatar billede summer Mester
11. juli 2004 - 18:46 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

lomse spreder 0 i karma i protest -

Teksten som følger med hans opfordring til oprør:
>>Dette er en protest karma. Er du også træt af brugen af karma på her på siden, kan du hjælpe ved at sende denne karma besked vidre til så mange som muligt. Brug samme text når du sender vidre. Mvh. lomse 11/7 2004 12:30<<

Jeg har ikke på nogen måde haft "kontakt" med lomse og har anmeldt hans karma som grov misbrug af systemet.
Avatar billede hcma Novice
11. juli 2004 - 18:49 #1
du er ikke den eneste - havde ikke set det, men har lige anmeldt hans karmagivning.
Avatar billede exp Juniormester
11. juli 2004 - 18:52 #2
Såfremt nogen modtager/har modtaget ovennævnte karma, kan de bare anmelde den. Coadmins vil så umiddelbart herefter fjerne den

exp/coadmin
Avatar billede hcma Novice
11. juli 2004 - 18:55 #3
det var hurtigt - er allerede fjernet hos mig (og så på en højhellig søndag)
takker  :o)))
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2004 - 19:01 #4
For en lidt indsigt i hvad der sker (jeg mener ikke at det er en forklaring):
  http://www.eksperten.dk/spm/518553
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 19:14 #5
Den er også fjernet hos mig. Det var hurtigt :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 19:15 #6
Takker..Coadmin's
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2004 - 19:43 #7
kan coadmin så ikke lige fjerne et eller to dårlige og usande karma fra mig, det ville klæde jer ;o)
Avatar billede nico26 Nybegynder
11. juli 2004 - 19:52 #8
retaxes >> hvis coadmins skal vurdere hvorvidt samtlige karmatildelinger er sande eller usande, kan de jo ikke lave andet.
Afskaf i stedet karmasystemet - det spreder dårlig karma...
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2004 - 19:57 #9
Karmaertildelinger som åbent indrømmer at de er uretfærdige kan godt
zappes på objektivt grundlag.

Og bliver det tilsyneladende også. Tak til co'erne for det.
Avatar billede nico26 Nybegynder
11. juli 2004 - 20:04 #10
En karmatildeling er vel en subjektiv størrelse, og derfor er det vel ikke muligt at vurderer retfærdigheden af sådan en tildeling - eller hvad???
Avatar billede norbert Nybegynder
11. juli 2004 - 20:07 #11
Det værste ved karmaen er, at du kan være god til dit "arbejde", men hvis du lufter en mening, som strider mod en eller andens mening, får du dårlig  karma med det samme. Det har intet med ens opførsel eller dygtighed at gøre. Du kan give én dårlig karma, bare fordi han er rødhåret. Derfor skal den VÆK!!!
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2004 - 20:08 #12
I næsten alle tilfælde.

Men når der nu i karma tildelingen står "denne karma er ike givet p.g.a.
af dig men for at protestere mod karma systemet", så har karma giver jo
tilstået at den er useriøs.

Og så kan coadmin nøjes med at tage det til efterretning og slette den
uden at skulle foretage nogen subjektiv vurdering.
Avatar billede nico26 Nybegynder
11. juli 2004 - 20:09 #13
arne_v >> helt enig, men hvad så med tomme karmatildelinger?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2004 - 20:10 #14
De er jo udtryk for en subjektiv vurdering - omend lidt fåmælt.

Og dem fjerner coadmin jo som bekendt ikke.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2004 - 20:29 #15
norbert>

Nu er der i denne tråd og parallel tråden tale om at en en karma modstander har
givet et større antal dårlige karmaer til hvad der virker som tilfældigt
udvalgte brugere og en enkelt dårlig karma til en der har udtalt sig positivt
om karma.

Mener du at det vil være et godt signal at udsende på den baggrund at afskaffe
karma ?

Optræd vildt urimeligt og få din vilje ?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2004 - 20:32 #16
(i parantes bemærket kender jeg da også nogle karma modstandere som
forstår hvordan man opfører sig, men ikke lige pointen her)
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2004 - 20:47 #17
nico26> nu har du også fået en karma der ikke siger en skid, den får du lov at slås med fra nu af indtil systemet bliver afskaffet.

Og nej, det er IKKE mig der har givet dig den karma.
Avatar billede norbert Nybegynder
11. juli 2004 - 21:06 #18
Arne: Bestemt ikke, men kig dig omkring, de fleste karmaer er uddelt på den måde, nogle er brugt på direkte at genere og forfølge andre, fordi man har en anden mening. Det har da ikke noget med IT for så vidt at gøre. Jeg kunne da aldrig finde på at give nogle her i tråden dårlig karma, bare fordi jeg er uenig med dem. Man må da have så meget respekt for andre mennesker, at de kan have lov til at have sin egen mening, selv om den strider mod ens egen. Dette er måske dårligt formuleret, men jeg er sikker på, at du forstår hvad jeg mener :-)
Forøvrigt fik jeg selv en af ham, men den blev anmeldt med det samme og fjernet. Det er ikke sådan, at karmaen skal fungere. Det skal være en karma, som man kan bruge til noget. Men sådan som den fungerer i dag er den intet værd. Men desværre kan co-admin ikke hjælpe os, da admin åbenlyst er komplet ligeglad med, hvad der foregår her. Og det er så min mening :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
11. juli 2004 - 21:11 #19
Desuden har jeg givet karma til admin - med navn - om, hvad jeg synes om hans arbejdsindsats her i forummet. For jeg tror ikke, vi ligger så langt fra hinanden alligevel med vores meninger. :-)
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=admin&option=karma
Avatar billede nico26 Nybegynder
11. juli 2004 - 21:40 #20
norbert >> ening i at karmasystemet virker malplaceret i et forum der prøver at fremstå seriøst. Til gængæld er underholdingsværdien på Eksperten steget betydeligt - jeg tror bare ikke helt at det var planen...
Avatar billede norbert Nybegynder
11. juli 2004 - 21:43 #21
Det er jo blevet en legeplads for "gadedrengene" - det var jo nok ikke tanken, da den i sin tid blev indført, men så må man da rette den ind, så den får den mission, den var tiltænkt. :-)
Avatar billede summer Mester
11. juli 2004 - 22:48 #22
Nu var dette spm. ikke oprettet for at starte endnu en debat om karma, men pege på en helt konkret "karma-spammer", som flere har oplevet.
Tak for en hurtig reaktion til coadmin.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2004 - 23:37 #23
norbert>

"de fleste karmaer er uddelt på den måde"

Er du sikker på det ?

Jeg har fået 110 karma tildelinger og kun en 2-3 useriøse.

(og jeg mener heller ikke at de 159 jeg har uddelt er vildt useriøse)

Mit indtryk er at karme afspejler brugerne: de fleste er ganske fornuftige
og så er der et lille antal der falder lidt ved siden af.
Avatar billede norbert Nybegynder
11. juli 2004 - 23:46 #24
Nu er det de dårlige og useriøse karmatildelinger, jeg taler om, og de er efter min mening givet på den måde, at man ikke underskriver sig sit navn eller bare lægger en blank karma uden kommentar - inklusive hævnkarmaer. Det er disse karmaer som jeg synes underminerer karmasystemet og gør det ubrugeligt. Man får intet ud af en karma som ikke er underskrevet eller kommenteret. Og så er det jo ikke alle - naturligvis - som er useriøse, hverken som bruger eller karma-giver. Jeg har været heldig (og jeg mener heldig - og måske også dygtig) til at få god karma hele vejen, men mange får dårlig karma, bare fordi de kommer til at sige et forkert ord eller have en mening, som man ikke selv har. Synes du selv det er seriøst? Jeg har svært ved at se det :-)
Det er dem jeg kæmper imod - samt at gøre admin opmærksom på, at netop omkring dette har vores co-admins de sværeste arbejdsbetingelser at arbejde under.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
12. juli 2004 - 00:11 #25
Jeg har også fået den karma fra "lomse" og har anmeldt den.
Den er endnu ikke fjernet, men håber den bliver det *S*
Avatar billede lomse Nybegynder
12. juli 2004 - 01:08 #26
Nu skal i da være glade for, at vedkommende har givet den en text, elers var den jo aldrig blevet fjernet. hmmm jaja bare en tanke.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juli 2004 - 01:22 #27
Det har du helt ret i. Respekt for at du underskrev den !
At jeg så ikke er enig i det du gjorde er så noget helt andet *s*
Avatar billede lomse Nybegynder
12. juli 2004 - 01:46 #28
Vedkommende hade nok heller ikke forvente at alle var enige i det, men måske håbet på, at nogen ville reagere og ad den vej få gjordt bare lidt, ved karma systemet.

Exp.dk skal da også tænke på, at andre kan finde på at gøre det samme. Så måske det kan gøre noget ved det.
Avatar billede lomse Nybegynder
12. juli 2004 - 01:49 #29
Sorry for OT.
Men se lige min karma, den er helt i bund. Er der nogen der vil hjælpe. ??

Nå ikke.
:-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. juli 2004 - 11:26 #30
lomse - prøv at læse dine karma meddelser igennem, de fleste har lagt en begrundelse, overvej disse grunde, og derefter begynd at hjælpe folk igen, så er jeg sikker på mange af der har lagt en dårlig karma nok skal rette op på det.

Men det bliver ikke før du stopper dine protest karmaer og opfører dig på den måde du nu gør.
Avatar billede lomse Nybegynder
12. juli 2004 - 14:48 #31
triple-x> 3 stk, tør stå ved deres ord, de andre er anonyme,.
Jeg har se drenge i 3 klasse som har støre nosser end dem.

arne v> "Jeg har fået 110 karma tildelinger og kun en 2-3 useriøse" Jamen, så er der jo ingen grund til at lave den anonym vel, alle kan vel stå ved en velbegrundet karma.

Men nu vil jeg slutte denne ævlen og kævlen og i stedet konstatere, at der ikke er nogen som tør gøre noget ved det,  i kan så ævle vidre om karma når i nu får de tomme karma beskeder fra brugere som ikke vil stå ved deres ord.

Ja, det var mig og det er der nok heller ikke nogen der var i tvivl om. Så må jeg vente på admins afgørelse.

Jeg gjorde nok den lille fodfejl, at jeg bare skulle ha sendt den rundt som en positiv karakter, så hade der nok ikke være så mange som var negativt indstillet over for den.

Kan i hygge jer.

Mvh. lomse.