Avatar billede halnet Nybegynder
13. juli 2004 - 16:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

MemoryStick "C:13:01 Format Error"

Min 64MB MemoryStick giver fejlen "C:13:01 Format Error" og det er ikke muligt at benytte kameraet. Min 8MB MemoryStick giver ingen fejl, og kameraet virker fint. Derfor regnede jeg med at min MemoryStick var røget og har derfor købt en ny med 128MB. Problemet er bare at denne også giver C:13:01 fejlen!! Har skrevet til Sony uden at få svar, og har søgt nettet tyndt - ingen hjælp at hente :(

Der er max-point til den der kan få fejlen væk!
Mit kamera er et Sony DSC-P1.

// Anders
Avatar billede hub Nybegynder
13. juli 2004 - 17:31 #1
http://www.google.dk/search?q=C%3A13%3A01+Format+Error&ie=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=  en hurtig googlesøgning  giver i det mindtse 1 løsningsforslag...har du tjekket det??
Avatar billede hub Nybegynder
13. juli 2004 - 17:35 #2
http://www.pechorin.com/m/2003/07/12/SONY_C1301_ERROR-202719.html

mere her--ser ud til at kunne være et fysisk problem med disken
Avatar billede halnet Nybegynder
13. juli 2004 - 17:44 #3
Jeg har været igennem de tråde på "PECHORIN'S", og de kommer ikke nogen løsninger der er værd at tro på... det er gætterier fra deres side :( Og så nogle enkelte der kan redde billederne for xx dollar ;)
Avatar billede perj Nybegynder
13. juli 2004 - 22:11 #4
Her er der endnu en mulighed for at spørge.
http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1009
Avatar billede perj Nybegynder
13. juli 2004 - 22:15 #5
Avatar billede perj Nybegynder
13. juli 2004 - 22:53 #6
Glem lige mit forrige "døde link":-)
Det tyder på du ikke anvender et kvalitetskort i dit kamera. Jeg har haft flere Sony kamera og har aldrig haft problemet. Jeg bruger altid Sandisk MemoryStick eller i nødstilfælde Sonys eget kort (for dyrt).
Fandt det her, men kan ikke huske hvor jeg "klippede" det:
I had this C:13:01 problem with my SONY707 this evening. When I insert a 64M MS into it, the camera flashed with C:13:01. Then I displaced 2 16M memory sticks into the 707, still the same problem. I called the local sony service center, they suggested me to have it repaired in local repair center. I know then I should spend lots of money and time on it.

But one hour later, I opened the camera, and shake it with disperation. Suddenly it works without the C:13:01 ! I don't know why, I only could say it is lucky.

But also it means the Memory Stick and Sony camera are not of good quality, at least the reliability is doubtful. Because you can see lots of complaints of C:13:01 on lots of websites without any official solution.
Avatar billede halnet Nybegynder
13. juli 2004 - 23:02 #7
MemorySticks'ne er fra Sony, og det mærkelige er, at den ene virker uden problemer. Har prøvet at ryste, rense med hårtører (som en foreslog) og tappe strømmen, men intet synes at virke. Ved du hvor lang tid der skal gå før kameraet bliver reset'et når batteriet fjernes?
Tak for linket, havde ikke set den side ;)
Avatar billede perj Nybegynder
14. juli 2004 - 10:28 #8
Det ved jeg ikke, men er det ikke forskellig fra model til model?. Jeg har for tiden et F 717.
Avatar billede halnet Nybegynder
21. september 2004 - 14:32 #9
Kom med nogle svar, så gives der lidt point...

Har købt et nyt 128MB Standard kort... det virkede uden problemer!
Avatar billede perj Nybegynder
22. september 2004 - 00:09 #10
Ved ikke om du kunne bruge mit svar til noget:-)
Avatar billede halnet Nybegynder
22. september 2004 - 08:16 #11
Det kunne jeg godt - bliver der ballade hvis du får alle 200 point?