Avatar billede tarraq Nybegynder
13. juli 2004 - 21:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lave en bridge mellem LAN og Dial-up modem (indgående)

Hej eksperter!

Jeg har planer om at lave min egen lille dial-in server. Altså ringe op fra PDA eller bærbar, via mobil, og få forbindelse med min egen computer, og gerne dennes internetforbindelse.

Dette gør jeg gennem Windows XP pro, der under avancerede forbindelser, har en lille indbygget dial-in server med callback funktion og det hele.

Men..!

Jeg er kommet så langt at jeg kan få forbindelse gennem hele kæden, frem til min computer og logge ind. Jeg er nu en del af netværket. Altså et lille lukket netværk med bare mig.

Netmasken siger 255.255.255.255 og default gateway er den samme IP som jeg får tildelt.

Er der nogen der har en idé om hvordan jeg kan bridge, eller på anden måde få hult igennem til netværket?

Mvh.
Tarraq
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juli 2004 - 12:54 #1
i første omgang er din netmaske forkert. 255.255.255.255 er en broardcast adresse og kan ikke fungere som netmaske. Den netmaske du får på dit dial-in samt ipadressen SKAL kunne fungere sammen med de indstillinger der findes på resten af din net, ellers skal du have en router i mellem for at kunne kommunikere.
Avatar billede tarraq Nybegynder
14. juli 2004 - 13:03 #2
Hmm... du kan godt ha' en netmaske som ovenstående, men så er netværket bare kun på een computer..
jeg går ud fra, at min stationære kommer til at fungere som router, mellem det 192.168.1.* net jeg vil ind på, og det 10.0.0.* jeg rent faktisk får forbindelse til.

Så det jeg skal, er at skabe en bridge, eller som du siger, route mellem de to forbindelser.

Nogle idéer?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juli 2004 - 15:43 #3
Jeg er sikker på at du ikke kan have en netmaske som ovenstående, det er en broardcast adresse og hvis du regner lidt på bitsne, vil du se at den giver 0 netværksadresser, den består jo af kun ettaller. 255.255.255.255 vil aldrig kunne fungere som netmaske. Ellers har jeg totalt taget fejl af teorien og det tror jeg ikke
Avatar billede tarraq Nybegynder
14. juli 2004 - 15:47 #4
Fair nok ;)

men .. hvordan ændrer jeg den så?
får ikke lov til selv at rode med det i indstillingerne for TCP/IP i modemet.. :/
Avatar billede tarraq Nybegynder
07. marts 2008 - 11:33 #5
Lukker denne her.