Avatar billede cbudtz Nybegynder
21. juli 2004 - 10:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Url forwarding?

Hvordan får jeg gratis www.normandiet.com til at pege på min side? Har prøvet mig lidt frem på GratisDNS, men jeg er sgu ikke for skarp...
Avatar billede strych9 Praktikant
21. juli 2004 - 11:10 #1
gratisdns via det der hedder en CNAME record. Få www.normandiet.com til at pege på www.ditdomæne.dk.
Avatar billede cbudtz Nybegynder
21. juli 2004 - 11:13 #2
Tænkte nok at det var noget i den stil, men hvordan hulen gør man det i praksis?
Avatar billede strych9 Praktikant
21. juli 2004 - 11:22 #3
Jeg benytter ikke gratisdns selv, men så vidt jeg kan forstå har den mange faciliteter man kan benytte sig af.
Du vil derinde kunne se at man kan oprette DNS records, og alle DNS records har en type. Feks er den gængse A record en domæne -> ip post, og en PTR record er en ip -> domæne post. Du skal oprette en CNAME record som er en domæne -> domæne post. I interfacet hos gratis DNS skulle CNAME figurere på linje med A, PTR, MX osv records skulle jeg mene.
Avatar billede cbudtz Nybegynder
21. juli 2004 - 11:25 #4
Ok - supplerende spørgsmål: kan det lade sig gøre at få www.normandiet.com til at pege på www.frip.dk/Ghettoen?
Avatar billede strych9 Praktikant
21. juli 2004 - 11:29 #5
hmm det skulle det være, men så skal du, hvis det feks er Apache, gå ind og oprette et virtual host direktiv for det. Det kan være at du skal have en admin til det hvis det ikke er din egen server det hostes på.
Avatar billede cbudtz Nybegynder
21. juli 2004 - 11:30 #6
hmm det lyder sgu svært, det kan næppe lade sig gøre så let :( men tak for hjælpen...
Avatar billede kenp Novice
21. juli 2004 - 11:30 #7
ja du kan godt få den til at pege på hvad som helst du har lyst til! uden problemer.
Avatar billede cbudtz Nybegynder
21. juli 2004 - 11:48 #8
! hvordan det?
Avatar billede strych9 Praktikant
21. juli 2004 - 11:55 #9
ja... hvordan det kenp? =)
Avatar billede kenp Novice
21. juli 2004 - 12:59 #10
laver lige et billed om ca. 30 minutter skal lige hente kage c",)
Avatar billede kenp Novice
21. juli 2004 - 14:08 #11
har lige lavet hvordan man laver en urlforward på gratisdns den kan ses her!
http://ken.danborg.org/dns.htm