Avatar billede bonez Nybegynder
23. juli 2004 - 22:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Film database

Hej!

Jeg har lært det her engang, kan bare ikke huske, hvordan man gør det:

Jeg vil lave en database over mine film på den måde, at man indtaster følgende i en box, og så fører den det over i en tabel, så man på en måde kan sortere listen efter dato, titel osv.

Den skal indeholde følgende:

Film titel, instruktør, om det er PAL eller NTSC format, længde.

Håber der er en der kan hjælpe mig derude! Jeg bruger access 2000.

Mvh. Thomas Kaanbjerg
Avatar billede mugs Novice
23. juli 2004 - 22:12 #1
Start med at lave din tabel indeholdende alle de felter du selv har listet. Tænk grundigt over, hvordan du definerer dine felter idet egenskaberne bliver nedarvet til forespørgsler, formularer og rapporter.

Tænk også over om du ikke vil have felter med der viser.

- Hvornår filmen er set.
- Hvornår er den indkøbt
- Evt. en karakter
- Hovedrolleindehaver
- Evt. biroller

Det er meget nemmere at bruge tid på at definere tabellerne, istedet for at rette i databasen senere hen.
Avatar billede mugs Novice
23. juli 2004 - 22:13 #2
Hvis du vil have skuespillere med bør du lave en separat tabel med navnene, og så plukke dem med en combo.
Avatar billede bonez Nybegynder
23. juli 2004 - 22:14 #3
Hmm... Kan du lave en database til mig, som du ville have den til at se ud? SÅ kan jeg selv rette den til, hvis det er? Bare for at se...

- Thomas
Avatar billede bonez Nybegynder
23. juli 2004 - 22:15 #4
Jeg køber mange dvd film... Og jeg mener rigtig mange... Har ca 670 titler på nuværende tidspunkt, så det ville være rart med så detaljeret en liste som overhovedet muligt. Måske et sted, hvor man kan krydse af i udlånt osv, så jeg kan holde styr på det også...

- Thomas
Avatar billede mugs Novice
23. juli 2004 - 22:18 #5
OK - Det er ikke sikkert jeg når det iaften, men i løbet af weekenden skal jeg nok strikke noget sammen.
Avatar billede bonez Nybegynder
23. juli 2004 - 22:19 #6
Ok... Jeg vil også til at i seng nu nemlig. Men det ville være rart, hvis jeg kunne få lidt hjælp, for det er ved at være et par år siden jeg har rodet med access sidst.
Avatar billede mugs Novice
24. juli 2004 - 08:11 #7
Jeg har lavet en lille db. Læg din e-mail hvis du vil have den tilsendt. Skal på arbejde, men hjemme igen ca 19:30.
Avatar billede bonez Nybegynder
24. juli 2004 - 14:02 #8
Ok... Min email er birn26@hotmail.com... Tusind tak for det... Kigger lige på det... :)
Avatar billede mugs Novice
24. juli 2004 - 19:14 #9
Sendt.
Avatar billede sweetmeinert Nybegynder
25. juli 2004 - 14:55 #10
jeg kunne også godt tænke mig sådan en database ovre min kones dvdér og cdér og film,plader er det svært så hun har styr på dem alle hehe der er mange
Avatar billede sweetmeinert Nybegynder
25. juli 2004 - 14:56 #11
hehe glemte at sætte min email med vis der var nogel der ville dele min email lars@sweetmeinert.dk
Avatar billede mugs Novice
25. juli 2004 - 16:37 #12
Tak for point. Du vender bare tilbage hvis du får problemer senere hen.