Avatar billede jd-hansen Nybegynder
29. juli 2004 - 11:33 Der er 7 kommentarer

Afkrydsningsfelt i hvis sætning

Jeg ønsker at man kan vælge/fravælge i en vareliste, via et afkrydsningsfelt i Excel. Kan man ikke lave det på en smart måde med en hvis sætning hvor eks felt A2 og A3 kopieres til felt A5 og A6, hvis man afkrydser feltet. På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede tobler Nybegynder
29. juli 2004 - 12:09 #1
Prøv med: =HVIS($A$1="X";A2;"") i felt A5, og kopier dette til felt A6, jeg er gået ud fra at afkrydsningen foregår i felt A1.
Avatar billede jd-hansen Nybegynder
29. juli 2004 - 12:51 #2
Tak for forslaget, men den vil ikke æde "X" for afkrydsningsfeltet, jeg har valgt en knap under formularer hvor den laver et rettemærke, i visual Basic står den som Sub Afkrydsningsfelt44_Klik()
Avatar billede rigpig Nybegynder
29. juli 2004 - 23:56 #3
Vælg afkrydsningsfelt i formularer, højreklik, vælg cellereference til f.eks D1
indsæt formel:=HVIS(D1=SAND;A2;"")i A5
og formel:=HVIS(D1=SAND;A3;"")i A6
skulle værdien i A2 og A3 blive kopieret til A5 og A6
Kan det hjælpe?
Avatar billede jd-hansen Nybegynder
30. juli 2004 - 10:29 #4
Super- det var cellereferencen jeg manglede, Rigpig send et svar, så du kan få dine points - tak til alle for hurtig svar.
Avatar billede rigpig Nybegynder
30. juli 2004 - 18:17 #5
Takker, glad for at kunne hjælpe
Avatar billede tobler Nybegynder
09. november 2004 - 12:17 #6
Lukketid?
Avatar billede tobler Nybegynder
14. februar 2005 - 22:52 #7
Lukketid??