Avatar billede oleodder Nybegynder
01. august 2004 - 22:47 Der er 6 kommentarer

Hvor købes de billigste materialer til Rollespilsvåben - i Hilrød

Hej Alle

Mine børn er nu for alvor ved at interesere sig for Rollespilsverdenen.. i den forbindelse skal vi nu for første gang til at lave nogle våben.
Børnene og jeg har afsat dagen i morgen til projektet og de glæder sig meget.
Vi starter foreløbigt med "bare" at lave nogle almindelig sværd, -af liggeunderlag, bambuspinde og gaffatape med mere...

Jeg har været inde og læse vejledningerne til at lave dem, så nu mangler jeg bare at vide:

Hvor pokker køber man materialerne det billigste sted ??

Hvor køber man liggeunderlagsmaterialet billigt henne ??
Hvor køber man gaffatape og dobbeltklæbende tape henne
..og hvad med de resterende stumper ???

Vi bor i Hillerød og jeg er klar over, at materialet højst sandsynligt kan købes i Silvan og lign. butikker, MEN - Jeg har tre børn og de har samtidigt inviteret nogle venner med, så jeg kunne godt tænke mig at gøre dette projekt så billigt som muligt....

Så mit spørgsmål er:

I hvilke butikker køber man de billigste materialer, når man skal lave rollespilsvåben ???

Tak - og fortsat god dag/aften....
Avatar billede bernie Nybegynder
01. august 2004 - 22:53 #1
tror de får mere ud af at bruge skumgummí (kan købes i hobby butikker) og gafa og doppel tape kan man købe i silvan :) men ellers kan liggeunderlaner købes i bilka

skal bare lige sige at rigtige "skumgummi" svær til rolle spil koster 800-1000,- (mange penge)
Avatar billede oleodder Nybegynder
01. august 2004 - 23:33 #2
Jeps, alt det er jeg klar over.
Jeg har som sagt valgt selv at lave sværdene, efter de gængse forklaringer på diverse rollespilssider.
Jeg er helt med på hvordan de skal laves, MEN - jeg ønsker blot "tips" til de billigste steder, hvor andre "selvbyggere" køber deres materialer...
Er Silvan f.eks. bedre end Harald Nyborg ? - eller Jem&Fix ??

Fortsat god aften.......
Avatar billede whyme Nybegynder
01. august 2004 - 23:43 #3
Først lige et par links:
Alm. standard svær (tror det er dem du hentyder til):
http://www.liveforum.dk/article.php?cid=361

andre våben:
http://www.liveforum.dk/articleoverview.php?cat=2

Ang. materialerne tror jeg at du skal regne med at få de fleste i "normale" butikker. Jeg kan ikke finde noget på nettet som sælger billige liggeunderlag m.v. desværre.

Tror du skal lede efter tilbud i eks. bilka, føtex, jysk, silvan, osv.
Avatar billede whyme Nybegynder
01. august 2004 - 23:44 #4
Tror ikke der er forskel i kvalitet. Du skal bare tage de billigste steder.

Det er sagt hvis produkterne er ens selvfølgelig.

Du kan jo få forskellige tykkelser af liggeunderlag, samt forskellige tape, bambuspinde osv. - og priserne er derefter også.
Avatar billede whyme Nybegynder
01. august 2004 - 23:44 #5
Mit råd er at kigge eller ringe til de forskellige butikker du nævner, om produkterne, og derefter købe dem de steder det var billigst.
Avatar billede oleodder Nybegynder
02. august 2004 - 00:07 #6
Jeps..Jeg er med på Liveforum's side - Fantastisk god side.

Men det var sådan set gode erfaringer med billige materialer, jeg ledte efter - men tak for dit råd ;-)