Avatar billede tkmbh Nybegynder
02. august 2004 - 15:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Køb af DVD brænder: Skal jeg vælge dual layer?

Hey

Jeg skal sku ud og købe mig en dvd brænder. Har kigget på NEC men jeg kan se at der er en model der kan brænde dual layer. Er det noget jeg skal vælge?
Jeg vil maks bruge 6-700 kr på en brænder.
Avatar billede tumben Novice
02. august 2004 - 16:48 #1
...er dual layer at der kan være ca 9 GB på ?????..så er det vel at foretrække..men der er så bare ikke mange der kan læse dem andet end dig selv ..eller har jeg galt fat ????..men igen .hvad skal du bruge brænderen til..
Avatar billede hijklm Juniormester
02. august 2004 - 16:52 #2
Dual layer er en fremtidssikret løsning. Det sikrer dig at du f.eks. kan brænde film i nøjagtig samme kvalitet som de film man køber i Fona osv. (altså rent teoretisk, for man må jo ikke brænde film)

Og så kan de jo stadig brænde som en normal brænder, så du er sikret at dine skiver kan læses af andre end dig selv.

Så mit forslag er, at vælge den med dual layer.
Avatar billede nauclerus Nybegynder
08. august 2004 - 11:09 #3
www.pchuis.nl har jeg købt en Philips DVD+RW Dual-Layer 16x2.4x12x Den er altså både "fremtidsikret mh.t. dual og m.h.t. speed'en.
Understreger at dette råd er med alle mulige forbehold, da jeg endnu har fået drevet hjem og derfor ikke med sikkerhed kan sige om de små 800 jeg har givet for drevet er pengene værd.
Avatar billede tkmbh Nybegynder
08. august 2004 - 11:13 #4
Jeg takker for svarene.
Jeg tror stadig det bliver en NEC2510A. Den har bare været udsolgt hele ugen.