Avatar billede omen Nybegynder
04. august 2004 - 14:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Radeon 9800 Pro Tv-out problemer

Jeg har et Sapphire Radeon 9800 Pro, og når jeg aktivere TV-Out(clone), og vælger Overlay->Fullsc reen, så når jeg viser film bliver de i fuld skærm på TV'et. Men når det nu er widescreen(16:9) .avi film som jeg åbner, så bliver de stadig vist i 4:3 format på tv'et, og det er jo ret så irriterende når de alle for sådan nogle høje hoveder. Da jeg havde et gammelt GeForce kort, viste det widescreen film korrekt. Nogen der ved hvordan jeg kan fixe sådan en lille en?
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2004 - 15:00 #1
hvilken opløsning har den film du taler om ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. august 2004 - 15:02 #2
Det er på mit TV sådan at jeg kan ændre formatet filmen vises i. TV'et kan selv skifte om, men det signal man bruger til omskiftning ligger blandt andet i scart stikket og da du ikke bruger et fuldt monteret scartstik mellem computer og TV kan det være der problemet ligger.

Mit råd: Undersøg muligheden for format skifte på din PC.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. august 2004 - 21:27 #3
"din PC" skulle have været "dit TV"
Avatar billede omen Nybegynder
22. marts 2005 - 15:29 #4
Lukker