Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
11. august 2004 - 16:01 Der er 2 kommentarer

Import af kommasepareret fil

Hej i C5 i forbindelse med import af debitorer

1) Hvordan kan man se hvilket "format"/kolonner der skal være

2) Hvordan fletter man filen ind i en eksisterende tabel
Avatar billede jasman Nybegynder
11. august 2004 - 16:03 #1
Fra hovedmenuen i c5/CONSOLE kan du trykke CTRL+F12 og vælge Kartoteker på menuen.
Find nu tabellen DebKart.
Nu kan du så studere kartotekslayoutet.
Skærmblokken til venstre er alle tabeller i systemet, og blokken til højre indeholder felterne i hver tabel. I feltblokken, kan du se hvilkem datatype felterne er oprettet med, hvor lange de er, og om de er venstrestillede/højrestillede.
Avatar billede jeki Nybegynder
11. august 2004 - 16:10 #2
1.  Den eneste oplysning der SKAL være i filen til import er konto. Resten bestemmer du selv. I billedet Debitor/Tilpasning/Vedligehold/Import/Debitorkartotek sættes hvert enkelt felt op i den rækkefølge de står i kommafilen. Systemet bruger så "konto" til at finde den rigtige debitor og fylder så resten af værdierne ind ifølge skemaet

2.  Ved at vælge UPDATE i feltet handling i ovenstående vindue.

Jeg har tolket det sådan at du gerne vil importere ekstra data til eksisterende debitorer. Din beskrivelse kan også forstås sådan at du vil importere ekstra debitorer i dit debitorkartotek og så skal du bruge Import/insert i handling.

Håber det hjælper dig - eller spørg videre.