Avatar billede tyksen Nybegynder
13. august 2004 - 15:46 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

tastatur tilslutning?

Hej eksperter

Jeg står overfor at købe et tastatur til min bærbare computer.
Den eneste tilslutningsmulighed jeg har er via USB.

Kan dette tastatur tilsluttes en USB-indgang?
https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?varenr=57071

MVH Mathias Østerlund
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. august 2004 - 15:47 #1
Nej det tilsluttes en PS2 port!
Avatar billede locturian Nybegynder
13. august 2004 - 15:48 #2
Heldigvis kan man købe en "omformer" - eller adapter om du vil....
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
13. august 2004 - 15:50 #4
Nej tastaturet kan ikke kobles til USB, med mindre du har en converter! Dvs. en lille dims der kan lave stikket/data om til at passe i en USB
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. august 2004 - 15:51 #5
Angående adaptere, skal man være opmærksom på, at man skal skelne mellem om tastaturet er "forberedt" til også at kunne kommunikere gennem USB (hvis ja, så kan man bare købe en meget billig adapter), eller ej (så skal man købe en noget dyrere adapter (til i hvert fald over 200 kr.).

Som regel når man handler i dag, så vil der følge en gratis adapter med (fordi de er så billige, og man får fat i et større marked ved at kunne begge dele), hvis keyboardet er forberedt på USB. Da dette ikke nævnes i annoncen, vil jeg gætte på, at du i givet fald skal have fat i den dyre adapter-type.
Avatar billede tyksen Nybegynder
13. august 2004 - 15:51 #6
hvor meget koster sådan en "omformer" og hvor kan man købe den?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. august 2004 - 15:56 #7
Et Apple USB keyboard: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/90310/wo/ot5Xc5HoirK23NHHeOL1QMVN7ls/1.0.9.1.0.6.3

Virker også ganske fortrineligt med en PC, bare 429 kr.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. august 2004 - 15:57 #8
Hvis du vil handle i IT butikken, så kan dette KB da også bruges: https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?varenr=57071
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. august 2004 - 16:00 #9
Priser på adaptere: Jeg fandt Danbit's side, med priser på begge typer adaptere (og billede):
http://www.danbit.dk/produkter/2804.phtml

Danbit handler dog ikke med private, men det var lige hvad jeg kunne finde, og så får du et indtryk af prisen. Jeg er sikker på at det kan findes andre steder - måske i Computercity eller Zitech...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. august 2004 - 16:00 #10
Avatar billede tyksen Nybegynder
13. august 2004 - 16:01 #11
Ok, så forsvinder det billige ligesom i det:-)
Er der nogen der kender til dette tastatur eller bare mærket? kan det anbefales?
Avatar billede tyksen Nybegynder
13. august 2004 - 16:01 #12
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. august 2004 - 16:03 #13
Tastatur og mus, USB, trådløs, 308 kr.
https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=69545
Avatar billede tyksen Nybegynder
13. august 2004 - 16:08 #14
Jeg er nu ikke så meget for trådløst tastatur og da jeg allerede har en mus, så vil jeg hellere ligge lidt ekstra penge i tastaturet istedet for at få en mus med...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. august 2004 - 16:10 #15
Dette er da billigt, 139 kr: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=17615
Avatar billede tyksen Nybegynder
13. august 2004 - 16:15 #16
Jamen, hvad siger folket til dette...synes selv det ser rimeligt flot ud. er der nogen der har nogen erfaring, eller af en eller anden grund synes det er et dumt køb?

http://www.mariendals.dk/shop/item.asp?id=1613
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. august 2004 - 16:35 #17
Det er da flot, jeg troede at det skulle være billigt!
Avatar billede tyksen Nybegynder
13. august 2004 - 16:55 #18
flot, godt og billigt... Jeg er bare bange for at det ikke er så ergonomisk at skrive på. Og en af grundende til at jeg vil skifte det er netop for ikke at skrive på tasterne der sidder i forlængelse af min bærbare, men istedet have et selvstændigt tastatur.
Men så vidt jeg kan se, så minder tastaturet meget om tasterne på en bærbar...