Avatar billede granhof Nybegynder
13. august 2004 - 21:39 Der er 14 kommentarer

Alle mine drev er døde.

Jeg ved ikek lige hvad der er sket for min comp, men den har åbenbart lagt alle drev totalt døde..

Dvs. jeg har 2 drev, en brænder og et dvd-rom drev..
Mit problem er det at ingen af drevene kan læse nogen som helst cd`er, og jeg har prøvet med alle.
Jeg har prøvet at oprette drev med deamontools, og der kan jeg heller ikke åbne nogen filer.. WEIRD

Er der nogen der kan hjælpe, jeg vil så gerne spille mit nye doom3  SNØFT

ps jeg har prøvet at afinstallere både min primære og sekundære ide controller uden held. Og det virker underligt hvis det skulle være ide kablet, nu hvor deamon heller ej virker..
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. august 2004 - 21:46 #1
Det lyder som et Motherboard problem. Controlleren er gået. Prøv at sætte dine diske og drev over i en maskine der virker, kan den maskine se dem, så er der sandsynelighed for at du skal have nyt Motherboard
Avatar billede granhof Nybegynder
13. august 2004 - 21:52 #2
Jeg har tænkt den samm etanke, at det nok er noget på mit mobo der er dødt.. men virker det ikke lidt underligt at det er alle mine dreve der er døde, jeg kan godt at cd`en sidder i, og hvad den hedder, men når jeg vil åbne den, bliver compen mildest talt super langsom...

Og hvis det var en mobo fejl, ville jeg så ikek få en bip lyd eller noget ??
Er der nogen måde jeg kan checke, om der er noget der er brændt aw på mit mobo på ??
Avatar billede peet-49 Novice
13. august 2004 - 21:55 #3
En defekt CPU kan lave samme fejl.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. august 2004 - 21:56 #4
Det kommer an på hvad fejlen er og hvordan den er opstået, nogle gange er det vitale dele der går i stykker, og så kan det ikke engang bibbe
Avatar billede granhof Nybegynder
13. august 2004 - 22:01 #5
En defekt cpu ---> Ville den så ikke opføre sig anderledes ?? Da det som sagt er den eneste fejl jeg har registreret..

Jeg troede faktisk at hver gang de rvar en mobo fejl så ville den give lyd fra sig. Men man lærer jo noget nyt hver dag :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. august 2004 - 22:05 #6
Det kan også være CPU'en, men mindre sandsynligt. Jeg har set masser af motherboards der var brændt af og gav disk fejl, men aldrig en CPU. Hvis du har overclocket er der dog forhøjet sandsynelighed
Avatar billede granhof Nybegynder
13. august 2004 - 22:11 #7
Har aldrig clocket min p4 2,4 northwood 533 fsb... Så tror heller ej det er cpu`en, men har en lille mistanke om det er min ideport.. men så undrer det mig bare at jeg ikke kan bruge deamontools..
Avatar billede granhof Nybegynder
13. august 2004 - 22:13 #8
Jeg har lige checket jeg kan sagtens afspille musik cd`er.. nu er jeg sq forvirret
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. august 2004 - 22:13 #9
Det er sikkert fordi der går et kabel fra dit cd drev til dit lydkort hvorigennem musik CD ere spilles, uden om motherboardet.
Avatar billede granhof Nybegynder
13. august 2004 - 22:14 #10
i begge drev, glemte jeg lige at nævne..
Avatar billede granhof Nybegynder
13. august 2004 - 22:15 #11
ahh ja et er nok rigtigt.. Men jeg kan godt gå ind at se hvad der ligger på cd`en når det er en lyd cd, men ikke når det er en data cd..
Avatar billede granhof Nybegynder
13. august 2004 - 22:22 #12
Kan man ikke få et program der kan checke ens mobo for fejl ? jeg kan ikke lige lure om sisoft kan..
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. august 2004 - 22:25 #13
sisoft kan vist noget i den retning, ellers er den bedste måde at installere linux og så kompilerer en ny kernel så kommer du ud i alle hjørner. Normalt får jegtestet hardware med forskellige måleudstyr vi har i koncernen
Avatar billede easy-com Nybegynder
19. august 2004 - 01:38 #14
Hmmm.
Har selv lige været udsat for noget ligende..
Hvad har du installeret ???
Mit problem var at jeg heller ingen adgang havde til CD Brænder + DvD Brænder + Deamon..... Mit problem kom af en installation af en ASPI driver...
er det, det der er sket ??