Avatar billede csuperman Nybegynder
15. august 2004 - 00:35 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke starte efter SP2 er blevet installeret

Hej Eksperter.

Når jeg har installeret SP2 og skal genstarte efter installationen, så vil min maskine ikke starte op igen.
Den stopper fuldstændigt ved WinXP boot-logo'et. Den bar der kører under logoet når ikke at køre forbi en gang før den stopper og så sker der ikke mere, før jeg trykker reset elller lign.

Jeg har også prøvet at starte i Safe Mode uden held.
På denne side:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=875355&product=windowsxpsp2kb
er der beskrevet hvad man skal gøre hvis ens maskine ikke vil starte op efter Sp2 er blevet installeret, og det har jeg prøvet at følge. Det første går også fint i Recovery Console, men maskinen vil stadig ikke starte op. Dog kommer den forbi boot logoet, men den stopper forsat.

En af mine venner kører med nøjagtig det samme udstyr, sat op på præcis den samme måde, og han kører med sp2 uden problemer.

Hardware: Asus P4C800 Deluxe, Intel P4 3.0, Ati Radeon 9800 Pro, 2 diske der kører RAID.

Har i nogen gode forslag til hvad det kan være?

Mvh
Christian
Avatar billede oniel Nybegynder
15. august 2004 - 02:08 #1
Microsoft har udstyret SP2 med en MEGET omfattende database af "bannede" produktnøgler. Støder SP" ind i en af disse vil det give - tja - efter hvad jeg har læst indtil nu - netop ddet problem som du har beskrevet!

Man vil ej heller kunne bruge SP2 i forbindelse med crack af produktregistreringen.
Avatar billede csuperman Nybegynder
15. august 2004 - 12:26 #2
Det har jeg hørt, men det skulle ikke være tilfældet her, da jeg, før installationen, Aktiveret XP hos MS med en lovlig key :)
Avatar billede leif Seniormester
15. august 2004 - 12:32 #3
Har du så prøvet at snakke med Microsoft om problemet ?

Det kunne være de havde guldkornet ! :-)
Avatar billede csuperman Nybegynder
15. august 2004 - 14:25 #4
Ikke lige endnu :-) Men det er jo nok min sidste udvej.
Avatar billede leif Seniormester
15. august 2004 - 14:25 #5
Hvis du snakker med dem og de kommer med et guldkorn, må du gerne smide det her !
Avatar billede csuperman Nybegynder
15. august 2004 - 14:27 #6
Ja, det er klart.
Avatar billede serverservice Praktikant
15. august 2004 - 18:48 #7
Der er vel ikke andet at gøre end at køre en repair?
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
nøjes med at geninstallere SP1
Avatar billede oniel Nybegynder
15. august 2004 - 20:07 #8
Og overvej nøje om du har behov for SP2, da den er spækket med sikkerhed!
Mange aplikationer kan ikke kører med SP2 installeret - og for en gang skyld er det ikke Microsoft's skyld - men dårlig kode i aplikationerne, som egentlig burde have været skrevet om. Nu "tvinges" programmørerne til at kigge på koderne igen!

Tjek om der er odateringer til de programmer du evt. skal have til at køre MED en SP2 installeret.
15. august 2004 - 21:35 #9
Havde samme problem... måtte reinstallere...
Avatar billede serverservice Praktikant
15. august 2004 - 21:38 #10
så lad os nøjes med en repair - du mister ikke data.
Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det dit aktuelle drev..
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

du skal så geninstallere sp1
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
15. august 2004 - 22:10 #11
danntboyd --> lige et enkelt spørgsmål, som ikke decideret høre ind under emnet, men som knytter sig til Repair. Når man gør det på den måde, vil ens dokumentmappe også forblive intakt?
Avatar billede serverservice Praktikant
15. august 2004 - 22:14 #12
jeps
Avatar billede deekay Nybegynder
15. august 2004 - 23:30 #13
Lyder meget mærkeligt, men har før oplevet noget lignende pga en bios-bug, så hvad med at opdatere den og prøve igen?
Avatar billede csuperman Nybegynder
15. august 2004 - 23:34 #14
Det er meget fint med repair osv., men da jeg har formatteret min maskine 8-10 gange, er det ikke rigtig hvad står og mangler lige nu.
Udover det, så testede jeg lige om den repair virkede, og det gjorde den ikke.

Oniel: Har nok ikke det store behov for den pt, men med tiden kommer det programmer der kræver det er installeret. (Som Nokia Pc suite kræver Sp1)
Avatar billede deekay Nybegynder
15. august 2004 - 23:40 #15
Ligger da lige ind som svar og ikke kun kommentar :-)
Avatar billede csuperman Nybegynder
15. august 2004 - 23:46 #16
Deekay: Endelig en med forslag til hvordan jeg kunne løse mit problem :-)
Jeg har nu opdateret bios og det virker. Troede ellers jeg havde den nyeste :S

Mange tak for hjælpen, alle sammen.