Avatar billede webson Nybegynder
16. august 2004 - 17:42 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvem bestemmer hvad der spilles i radioen

jeg er interesseret i navne på radio-djs på eksempelvis

DR - The Voice - osv osv...

der gives også points for oplysninger om hvor de hænger ud, deres personlige interesser, hvad de drikker, ryger osv...

seriøse net-radioer har også interesse...

PS: jeg ved godt at det ikke er et IT-Spørgsmål, men det kunne jo være at nogen herinde kender nogen der kender nogen :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
16. august 2004 - 17:46 #1
De drikker for meget ;)
Avatar billede roenving Novice
16. august 2004 - 17:46 #2
F.eks. på DR bestemmer en DJ kun hvad der spilles, hvis det er en tema-udsendelse, ellers bestemmes det af computeren udfra de rangeringer, som et musik-udvalg laver ...

Så de allermest populære numre kommer i A-rotation, hvilket betyder, at de spilles adskillige gange på et døgn, B-rotation er så nogle færre gange osv.
Avatar billede webson Nybegynder
16. august 2004 - 17:51 #3
roenving <--- ja ja... det ved jeg godt, men sådan er det jo ikke i 100% af sende tiden.

ta nu Alex Nyborgs natradio-ting f.eks ...der gør han lige som det passer ham.
Avatar billede doggy82 Praktikant
16. august 2004 - 18:03 #4
Ikke helt, han må f.eks. ikke spille sin egen musik.
Avatar billede mat Nybegynder
16. august 2004 - 18:09 #5
DR har også en forpligtigelse til at spille en hvis procentdel dansk musik. (su hut jeg hvisker)...og lad menneskerne have deres privatliv - det er sikkert alligevel ikke mere interessant end dit eget ;)
Avatar billede webson Nybegynder
16. august 2004 - 18:12 #6
doggy82 <--- det er faktisk rigtigt nok :P

mat <--- og hvad mener du lige med det ?

"og lad menneskerne have deres privatliv - det er sikkert alligevel ikke mere interessant end dit eget" ;)
Avatar billede argyll Praktikant
16. august 2004 - 18:25 #7
Det er forskelligt hvad de drikker, men de fleste drikker rødvin og whisky, underligt nok.
Du skal søge på fansiderne for at få nærmere info om deres personlige interesser osv.

På nogen stationer er det værterne selv der bestemmer musikken, ligesom Hjørn Hjorting gjorde i gamle dage, hvor han bestemte hvad der skulle være på dansktoppen og hvad der ikke skulle være der.

Ved at feks. Jes Dorph Petersen, nyhedsoplæser på tv2 handler ind i Netto på strandvejen i Hellerup.

Men af DJ så er der en fra DR, en kraftig nat radiovært, som handler ind i 7-eleven på Gammelkongevej 111.

Men ellers Ved jeg ikke en pind om radio JD´s.
Avatar billede webson Nybegynder
13. november 2004 - 21:55 #8
lukket