Avatar billede tkmbh Nybegynder
16. august 2004 - 19:55 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Er min harddisk defekt? Mapper med mærkelige navne.

Hey eksperter

Min bærbare kører ad h.... til vil ikke altid starte ordentligt op i første forsøg osv. og når jeg ser på nogle mapper ser de sådan ud:

http://www.upit.dk/u/Def.%20hardd.%201.JPG

http://www.upit.dk/u/Def.%20hardd.%202.JPG

Er det en defekt harddisk og hvis det er er det så bare nogle defekte sektorer?

Den kører pt. med XP.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. august 2004 - 20:05 #1
Det kunne se ud som om du har haft besøg og din maskine nu bruges om repositorie for filer. Jeg ville ikke blive forbavset hvis du finder dine diske næsten fyldte og hvis du  kikker nærmere på disse mapper, prøv f.eks. at slå vis skjulte filer til, finder masser af mp3 filer og film
Avatar billede -hyber- Nybegynder
16. august 2004 - 20:05 #2
Har du prøvet at formatere harddisken?
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. august 2004 - 20:07 #3
Har du en firewall installeret, ellers gør det med det samme, hent f.eks. en gratis hos www.sygate.com
Jeg har skrevet en artikel om hvordan man opdager den slags besøg. den kunne du jo læse
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. august 2004 - 20:07 #4
Avatar billede tkmbh Nybegynder
16. august 2004 - 20:09 #5
Argh pi...
Jeg hader alt det spam lort. Og hvad det ellers hedder alt sammen.

Jeg havde tænkt mig at formatere med en Win98 diskette for at se om der er nogle fejl på disken. Den vil da finde fejlene hvis de er der ikke?

Jeg henter lige en firewall med det samme.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. august 2004 - 20:14 #6
Formatering er en god ide. når du reinstallere så sæt din boks ordentlig op og husk windows update på alle applikationer
Avatar billede tkmbh Nybegynder
16. august 2004 - 20:16 #7
Hvordan ser jeg skjulte filer og hvad er den der boks?

Og tak for alle de gode artikler du har skrevet om alt hvad der generer os almindelige dødelige. Du har skrevet flere ikke?
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. august 2004 - 20:26 #8
Jep jeg har vel skrevet en 20 stykker, du kan se dem alle her
http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone

Du kan redigere hvad der må ses ved at åbne "Denne computer" vælge funktioner - mappeindstillinger - fanebladet vis og så gennemgå listen nøje
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. august 2004 - 20:27 #9
Din boks betyder din computer fra f.eks. en linux box eller en windåse
Avatar billede tkmbh Nybegynder
16. august 2004 - 20:31 #10
Takker mange gange. Jeg bruger lige resten af aftenen på min bærbare så deler jeg point ud i morgen.

Og tak igen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. august 2004 - 20:35 #11
point haster ikke, løsning af problemet kommer først og vend bare tilbage hvis du vil vide mere
Avatar billede tkmbh Nybegynder
16. august 2004 - 20:37 #12
Hvad med disken? Er der noget defekt ved den?
Avatar billede tkmbh Nybegynder
16. august 2004 - 20:45 #13
Da jeg fik vist alt det skjulte kom der en default user frem¨.
Her et billede: http://www.upit.dk/u/hmm.JPG

Administrator, all users og så kom der lige en default user. Er der noget mærkeligt ved det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. august 2004 - 20:55 #14
prøv så at gå ind i de biblioteker med de mærkelige navne
Avatar billede tkmbh Nybegynder
16. august 2004 - 20:58 #15
Der ligger alle mulige windows filer som du også kan se på billedet.

Jeg går vist bare i gang med en formatering med det samme.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. august 2004 - 21:02 #16
På billedet kan jeg se hvad du har liggende i din "Programmer " mappe under menuen start. ikke hvad der ligger i de mærkelige mapper
Avatar billede tkmbh Nybegynder
16. august 2004 - 22:07 #17
Nu har jeg lige prøvet at installere efter en formatering.
Den stopper op ved en eller anden fil og siger at den ikke blev kopieret rigtig og om jeg vil forsøge igen. Lyder det ikke som et problem med harddisken?
Det er ikke skiven eller cdrom drevet for jeg har prøvet med andre af begge dele.
Avatar billede tkmbh Nybegynder
16. august 2004 - 22:07 #18
Den skriver at den ikke blev kopieret korrekt til harddisken.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. august 2004 - 22:13 #19
Der kan jo også være disk problemer. Hvis du har mulighed for det, så prøv at sætte disken over i en anden maskine som slave og lav en scandisk derfra
Avatar billede tkmbh Nybegynder
17. august 2004 - 20:49 #20
Hej igen
Ja det lykkedes at installere win2000 men den laver stadig problemer under opstart nogen gange og jeg kan ikke installere office pakken. Den skriver noget med at den ikke kan læse en bestemt fil.
Jeg har prøvet både med mit nye OfficeXP og det gamle 2000.

Er der ikke en måde hvor jeg kan finde ud af om det er disken der er defekt? Det kan ikke være andre ting der er problemer med vel?

Hvordan ved jeg hvor stor en ny harddisk jeg kan sætte i?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. august 2004 - 21:02 #21
Du kan scandiske. Gå i start - kør og skriv mmc det starter microsoft management consollen. I denne går du i filer - add snap-ins her tilføjer su så de snap ins der handler om diske (der er et par stykker) kik lidt på dem, en af dem kan scandiske og diskfragmentere. Du skal være opmærksom på at en scandisk godt kan tage flere timer at gennemføre.

Diskenes størrelse kan sagtens afhænge af din bios version. Kik på hjemmesiden for dit motherboard og se hvad der står under dit board. Normalt kan du opgradere bios så den kan komme til at supportere større diske.

Husk også at kontrollere ram. Ramfejl kan også give mærkelige problemer, hvis du kan låne noget ram du ved virker og forsøge med det, så kan du derved afgøre om der er tale om ram problemer
Avatar billede tkmbh Nybegynder
17. august 2004 - 21:22 #22
Det er skide irreterende.
Det er en jeg købte brugt for et par måneder siden og nu kører den af h.. til.

Jeg sender ham en mail i morgen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. august 2004 - 21:44 #23
HDu skal også være opmærksom på, at hvis det er en hacker der er på spild, så kan han faktisk komme ind på din maskine hurtigere end du kan nå at opdatere maskinen, så du lukker de huller han kommer ind af. Jeg har set eksempler på at der var en eller anden skidt fyr, der nærmest camperede ved routeren og hver gang maskinen belv tændt forsøgte han at kome ind.

Løsningen på dette er at have alle opdateringerne på CD og så opdatere før man sætter maskinen på nettet
Avatar billede tkmbh Nybegynder
17. august 2004 - 22:04 #24
Den burde vel kunne installe Office hvis jeg har taget stikket i netkortet ud ikke?

Jeg har sendt ham en mail og afventer at høre hvad han skriver.
Avatar billede tkmbh Nybegynder
28. august 2004 - 13:50 #25
Jeg har fået en ny harddisk og det har tilsyneladende hjulpet.

Jeg læser alle dine artikler igennem så jeg kan sikre mig mod alt det andet skidt der findes.

Endnu engang tak for hjælpen.