Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
16. august 2004 - 21:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Root/mappe/fil.php ERROR

Jeg får fejl når jeg udfører en handling på min side, får denne:

Warning: main(community/blockcheck.php): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/hotels/.dk/pc-help/html/prob/print.php on line 1

Warning: main(): Failed opening 'community/blockcheck.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/share/pear') in /var/www/hotels/.dk/pc-help/html/prob/print.php on line 1

Warning: main(community/blockcheck.php): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/hotels/.dk/pc-help/html/prob/inter1.php on line 1

Warning: main(): Failed opening 'community/blockcheck.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/share/pear') in /var/www/hotels/.dk/pc-help/html/prob/inter1.php on line 1

Det gode er, at jeg da godt ved hvad fejlen er, filen eksistere ikke.

Jeg skal ud i root mappen,

html
  prob
  community
  design

Jeg er i mappen prob, men jeg vil ind i community også!

Hvordan gør jeg det?

<? include("community/blockcheck.php"); ?>
Avatar billede sim00n Praktikant
16. august 2004 - 21:16 #1
Er ikke sikker men tror at hotels/.dk/ skal være hotels.dk/
Avatar billede sim00n Praktikant
16. august 2004 - 21:17 #2
;) og den lange: /var/www/hotels.dk/pc-help/html/prob/print.php
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
16. august 2004 - 21:18 #3
øøh, det eneste er at jeg skal lave dette om!

<? include("community/blockcheck.php"); ?>

Det er den der giver fejlen, hvad gør jeg med det?

Skal alt det ind i include?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. august 2004 - 21:23 #4
Prøv lige
<? include("/var/www/hotels/.dk/pc-help/html/community/blockcheck.php"); ?>
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
16. august 2004 - 21:25 #5
Yes det virker mangetak for hjælpen!

Kunne du ikke lige forklare hvad alle de forskellige betyder,?

/var/www/hotels.dk/pc-help/html/prob/print.php
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
16. august 2004 - 21:28 #6
Jeg accepterer dit svar, se om du kan fortælle lidt om ovenståend!
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
16. august 2004 - 21:30 #7
Huh, sry, erikjacobsen, jeg troededu også var sim00n, men hva, vil du have dine point, så sig til! :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. august 2004 - 21:33 #8
Det var blot en test, for du bør bruge noget i retning af:

<? include("{$_SERVER['DOCUMENT_ROOT']}/community/blockcheck.php"); ?>

Alt det lange og mystiske er bare det sted du ligger på serveren - det skal man normalt ikke lære udenad.
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
16. august 2004 - 21:42 #9
Jo tak det virker også fint!