Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
17. august 2004 - 22:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MSN lydsamtale virker ikke!

Nogen der kan hjælpe,

Jeg kan ikke snakke over msn,
når jeg bruger skype virker det fint,
lydindikateron i msn viser lyd igennem!

Når vi opretter forbindelse skriver den i den modsatte ende af der man kalder, har oprettet forbindelse,
ellers skriver den opretter forbindelse til x!

Jeg kan bare ikke få lydsamtalen til at virke!

Nogen der kender det?
Alle forslag er velkomne,
på forhånd tak!

Det haster desværre lidt!
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2004 - 23:29 #1
Såfremt du / eller modtageren er "bag en" router, skal følgende porte åbnes / redirectes til jeres maskiner.

UDP: 5004-65535
TCP: 1503,3389,6891-6900

Så burde det fungere. :-)
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
18. august 2004 - 09:50 #2
Ok, det fattede jeg så ikke så meget af,
hvordan åbner og lukker man porte, for jeg sidder bag en router!
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2004 - 12:04 #3
Din router kan højest sandsynligt tilgåes vha. et web-interface (browser), der under er der mulighed for noget der hedder forwarding, så indstiller at så snart der kommer forespørgsler "udefra" skal de redirectes (føres frem til) en port på dit netværk (til din egen maskine).

Hvis du gi'r mig mærke og modelnummer på din router kan jeg højest sandsynligt finde et guide til hvordan du helt præcist gør.
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
24. august 2004 - 17:43 #4
Bare glem det, jeg synes det er for bøvlet at rode med til den kvalitet! Bruger skype til samtaler i stedet, det er meget bedere kvalitet!

Men du er kommet med det rigtige svar, så her er dine point!