Avatar billede brsbrs Nybegynder
18. august 2004 - 19:00 Der er 5 kommentarer

Opstartsfejl efter bios upgrade

Hejsa

Jeg har lige købt en computer med et Abit IC7 bundkort og en Pentium 4 Prescott 3.0 GHZ processor.

Efter jeg har opgraderet bios til nyeste version uden problemer får jeg følgende fejl, når jeg vil boote pc'en (det er den rigtige bios, har ikke valgt forkert her):

IDE channel 2 no 80 conductor cable installed
CPU is unworkable or has been changed. Please recheck – CPU SOFT MENU

Jeg kan dog trykke F1, og så booter den i Windows som normalt, hvad er problemet?

Fejlen kom ikke før jeg opgraderet bios'en.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. august 2004 - 19:18 #1
Har du været en tur inde i bios og loade Setup defaults ?
Avatar billede brsbrs Nybegynder
18. august 2004 - 19:28 #2
Det hjalp delvist, nu booter den uden jeg skal trykke F1, men jeg får stadig denne:

IDE channel 2 no 80 conductor cable installed
Avatar billede brsbrs Nybegynder
18. august 2004 - 19:28 #3
Det kan den også have gjort inden bios upgrade, det skal jeg ikke kunne sige.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. august 2004 - 19:36 #4
Check i BIOS hvad HD detection (eller hvad det kaldes i din BIOS) står til.

Den brokker sig jo over at der ikke er noget kabel tilsluttet EDI #2; og hvis BIOS forventer det så....

Hvis du IKKE har noget tilsluttet der rent fysisk, så skal der jo nok stå noget 'andet' ved det punkt i din BIOS ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. august 2004 - 19:36 #5
Det tror jeg den har gjort. Jeg kender ikke til nogen steder i bios hvor du kan slå fejlmeddelelsen fra.
Hvis du gerne vil have fejlmeddelelsen væk må du ned og investere i et 80 leders ide kabel, men ellers så blot ignerer den *s*