Avatar billede barbar_bar Nybegynder
19. august 2004 - 15:29 Der er 1 løsning

Bundkort/videoredigering

Jeg har i sin tid samlet min pc på baggrund af et soltek sl75 kav bundkort og en amd 1466mHz cpu.
Jeg valgte bundkortet ud fra at jeg havde 896Mb Sd-ram liggende, og selvfølgelig hellere ville bruge disse, frem for at købe nye blokke som f.x. DDR.
Da jeg imidlertidig er begyndt at bruge maskinen mere og mere til DV-redigering og her er processoren for lille...
Spørgsmålet er så..
hvor meget kan jeg opradere cpu'en.. Det er et eller andet med at hvis jeg flasher bios'en kan jeg køre op til amd +2600, men vil det give en gevinst i længden??
Jeg kan vel heller ikke engang købe et nyt bundkort til en større cpu, som kan køre med SD-ram?
og til sidst : Jeg har en gang da SD-ram var moderne hørt om bundkort med 2 cpu'er, der virkelig kunne trække tænder ud, men er det noget der er muligt endnu??

Det største problem er at jeg er som gennemsnitsdanskeren.. Jeg vil ha mest muligt til så få penge som muligt..
Hvad gør jeg.....
Avatar billede barbar_bar Nybegynder
27. juli 2006 - 19:41 #1
så har den vidst stået længe nok.. :-)