Avatar billede netapplication Nybegynder
25. august 2004 - 16:40 Der er 11 kommentarer

Skærmstørrelsen udviger sig?

Hej,

Jeg sidder netop og har installeret en ny computer (PIV4, 2800Mhz, Readon 9600SE, Performance 17" skærm).

Alle grafikdrivers er installeret, men der sker noget underligt med skærmen... hvordan skal jeg forklarer det... Yderkanten på skærmen/kantan af skrivebordet udviger sig når jeg åbner et eller andet f.eks en mappe. Når jeg lukker mappen synker den lidt sammen igen. Meget irriterende.

Jeg har prøvet at rode rundt med alle skærmens indstilninger men uden held.

Er der en løsning eller skal skærmen retur?

:-)
Avatar billede netapplication Nybegynder
25. august 2004 - 16:41 #1
Den springer altså ikke fra 1024 til 1280 eller noget. Det er kun en forholdsvis lille udvigelse - nærmest pladsforskydelse.
Avatar billede netapplication Nybegynder
25. august 2004 - 16:45 #2
Tager jeg fat i en mappe og trækker den rundt omkring på skræmen hopper og danser det hele....
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2004 - 16:47 #3
Det er nok fordi det er en skodskærm...
Avatar billede netapplication Nybegynder
25. august 2004 - 16:50 #4
Der var der nu ellers mange der ikke syntes:
http://www.prcdata.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=27730880
Avatar billede netapplication Nybegynder
25. august 2004 - 16:52 #5
Nu prøver jeg lige at hente ATI seneste drivers m.m. og ser om det ændre noget.
Avatar billede netapplication Nybegynder
25. august 2004 - 17:13 #6
Ingen ændring.

Prøver at bytte lidt rundt på det i morgen med en anden computer/skærm for at se om det vitterligt er skærmen.
Avatar billede snowball Novice
25. august 2004 - 17:34 #7
el_barto: Den slags kommentare er der ikke nogen der kan bruge til noget. Hvis du ikke har noget fornuftigt at bidrage med, så lad venligst være med at skrive noget, tak!

Snowball / CoAdmin
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2004 - 21:24 #8
snowball> Jamen det er da rigtigt!

Gamle/billige skærme har ikke stabilt nok billedrør, og store farve/kontrastskift ser ud som det netop er beskrevet.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2004 - 21:24 #9
Og helt ærligt, en 17" til 799 er vel ikke lige den man forventer top-notch performance fra vel?
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. august 2004 - 21:56 #10
det er enten strømforsyningen eller højspændingen der ikke er stiv nok, den skal kunne ændre sig fra et mørkt til et kontrastrigt billede uden at der sker større ændringer i billedstørrelsen.
Prøv at låne en anden skærm eller sæt din egen til en anden computer.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. august 2004 - 21:57 #11
det er altså strømforsyningen hhv. højspændingen i monitoren det handler om.