Avatar billede bolle88h Nybegynder
28. august 2004 - 20:43 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

bundkort til Centrino

Er der nogen der kender til steder i dK hvor man kan købe et bundkort baseret på 855GE chipsættet, eller andre Centrino bundkort (ved ikke lige hvilke der er).?

HilseN
Avatar billede crashdummy Nybegynder
28. august 2004 - 20:52 #1
Hvilken bærbar har du? Og siden det er Centrino, mon så ikke du har garanti på dyret stadigvæk ;)
Avatar billede bolle88h Nybegynder
28. august 2004 - 20:55 #2
Det var nu mere med tanke på en HTPC. Ikke fordi jeg står og skal bruge det, men var bare interesseret!

HilseN
Avatar billede crashdummy Nybegynder
28. august 2004 - 21:17 #3
HTPC???
Avatar billede bolle88h Nybegynder
28. august 2004 - 21:20 #4
Home Theater Private Computer!

HilseN
Avatar billede crashdummy Nybegynder
28. august 2004 - 21:38 #5
Centrino er til bærbare. det du efterlyser eksisterer ikke.

tag point selv ved at lave et svar og acceptere eget svar - jeg tager ikke imod point.
Avatar billede bolle88h Nybegynder
28. august 2004 - 21:45 #6
Det gør det nu! En meget seriøs HiFi-mand har hjort dette!
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6570&KW=ctacta&PN=0&TPN=

HilseN
Avatar billede bolle88h Nybegynder
28. august 2004 - 21:47 #7
Avatar billede crashdummy Nybegynder
28. august 2004 - 21:53 #8
Så må du jo bare gøre som ham, ikke sandt?

Faktum er at du er nødt til at være en del teknisk anlagt, for læs hvad manden gentlig er i gang med, for helt nemt er det ikke :)
Avatar billede freehelp Praktikant
29. august 2004 - 09:35 #9
Håber du er klar over hvor stort et projekt dette er?

Arbejder en del med bærbare og har aldrig set steder dette bundkort kan erhverves
Avatar billede bolle88h Nybegynder
29. august 2004 - 10:33 #10
ok, så bliver det nok en anelse svært. Og ja Ctacta's bundkort er custom made over et Intel reference board! Men en P4 kan jo også gøre det, den bruger bare noget mere strøm og har et høje dB-niveau!

HilseN
Avatar billede bolle88h Nybegynder
29. august 2004 - 10:34 #11
Lader lige pointene blive lidt, i tilfælde af at en ved noget. så skal han/hun jo have sine point!

HilseN
Avatar billede freehelp Praktikant
29. august 2004 - 12:59 #12
Ja - men der er intet der hedder er centrino bundkort :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2004 - 17:05 #13
"Og ja Ctacta's bundkort er custom made over et Intel reference board!"

Jeg gentager crashdummys korrekte svar: Så må du jo bare gå i gang!!! Det du efterlyser findes ikke og det ved du godt idet du har læst den artikel du selv linker til. Og dette laver jeg et svar på, da det er korrekt!
Avatar billede freehelp Praktikant
29. august 2004 - 17:18 #14
velkommen tilbaws John :-)
Avatar billede bolle88h Nybegynder
29. august 2004 - 18:18 #15
Det var ikke svar på mit eget spørgsmål, det var et relevant spørgsmål jeg stillede. Og jeg håber så sandelig at der er noget der hedder et Centrino-bundkort eller at det i al fald er til Centrino! ellers ved jeg ikke hvad de har puttet i min laptop, LoL!

HilseN
Avatar billede freehelp Praktikant
29. august 2004 - 18:19 #16
Der er IKKE et centrino bundkort
Avatar billede bolle88h Nybegynder
29. august 2004 - 18:19 #17
Da ingen har kunne henvise mig til et sted hvor det var muligt at erhverve sig et 855GE baseret bundkort, ser jeg mig desværre nødsaget til at give mig selv pointene!

HilseN
Avatar billede bolle88h Nybegynder
29. august 2004 - 18:20 #18
jamen hvad er det så freehelp et Athlon 64? :)

HilseN
Avatar billede freehelp Praktikant
29. august 2004 - 18:22 #19
Forstår ikke hvad du mener??

Centrino er jo ikke et stykke hardware vel!
Avatar billede freehelp Praktikant
29. august 2004 - 18:25 #20
Centrino er Pentium-M, Intel 855 og den trådløse 802.11-stan
Avatar billede bolle88h Nybegynder
29. august 2004 - 18:27 #21
jajaja, bare du forstår eller prøver at forstå hvad jeg mener! så er jeg tilfreds! Hvis jeg opretter en tråd der hedder Bundkort til Pentium M, bliver du så glad?

HilseN
Avatar billede freehelp Praktikant
29. august 2004 - 18:30 #22
Forstod det bare sådan at du vil have et centrino bundkort - så prøver jeg bare at sige intet bundkort hedder centrino eller for den sags skyld pentium M :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
29. august 2004 - 18:31 #23
Jeg ville hvis det var mig - maile eller ringe til en producebt af laptops og forklare ham problemet. Måske han kan give dig et godt praj
Avatar billede bolle88h Nybegynder
29. august 2004 - 18:34 #24
ok, det var straks bedre! tak. Det var nu bare fordi jeg var interesseret, det kan ikke blive en realitet lige nu pga. det økonomiske!

HilseN
Avatar billede espersen Novice
29. august 2004 - 18:34 #25
et andet bud kunne være et Mini-ATX-mobo hvortil du tilsætter 1 stk. Barton Mobile som fx. : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=91878
Avatar billede bolle88h Nybegynder
29. august 2004 - 18:35 #26
har du en ide om strømforbrug, varmeudvikling og støjniveau?

HilseN
Avatar billede freehelp Praktikant
29. august 2004 - 18:36 #27
Lad os høre når du kommer videre med projektet :-)

Skal jeg forhøre mig hos mine kontakter omkring bundkortet??
Avatar billede espersen Novice
29. august 2004 - 18:39 #28
hhmmm. ikke specielt ; men den vil være varmere end Pentium M og koldere end andre alm. processorer - Her vil det bl.a. afhænge af
1. Hvilke kølere/køleprofiler du smider på CPU'en(low-noise!)
2. hvor hårdt du clocker CPU'en :; jo mere = mere varme = mere behov for køling/blæser
3. Strømforsyningen skal være low-noise
4. Kabinettets størrelse ; jo mindre - jo sværere kan det være at lede varmen væk støjfrit
Avatar billede espersen Novice
29. august 2004 - 18:40 #29
her et low-budget bundkort i Mini-ATX : http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310664
Avatar billede bolle88h Nybegynder
29. august 2004 - 18:46 #30
freehelp: det må du da gerne, men som sagt så rækker økonomien ikke til det foreløbigt.

espersen: den skal være på mindst 3GHz for at streame video i HDTV kvalitet!

HilseN
Avatar billede freehelp Praktikant
29. august 2004 - 18:48 #31
Forhøre mig i morgen.

Beskriv lige nøjagtigt hvad du skal bruge dette til?
Avatar billede espersen Novice
29. august 2004 - 18:51 #32
hhmm... Barton M kan fås op til 3Ghz : http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320670

Men den afgiver da også en del mere varme end fx. 2.4 i samme serie (se efter watt) -den er opgivet på SHG's liste over CPU'ere
Avatar billede bolle88h Nybegynder
29. august 2004 - 19:02 #33
den skal bruges til streaming af HDTV, komprimering etc. i en HTPC.

HilseN