Avatar billede dehaas Nybegynder
30. august 2004 - 12:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

RAID System, hvad er hurtigst

Hej,

Jeg har 2x74GB (10.000 rpm) SATA Harddiske, som skal skal sætte til min computer. Jeg vil nu gerne om jeg vil få den bedste ydes ved at sætte dem i RAID eller elmindelig Master, Slave opsøtning ? Jeg tænker naturligvis på performance...
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. august 2004 - 12:26 #1
Raid, hvisdu gør det rigtig er hurtigt, det er faktisk den ene halvdel at begrundelsen for at køre raid. Den anden er sikkerhed
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. august 2004 - 12:28 #2
Hvis du f.eks. sætter et stripe set med 5 diske op, så opnår du teoretisk 5 gange så stor hastighed, da dit raid system så kan skrive til alle 5 diske samtidig. Skal du også have sikkerhed, skal du have 10 diske og så spejle de 5 du før stripede. Dette sidste hedder raid 1+0 eller raid 10
Avatar billede dehaas Nybegynder
30. august 2004 - 12:33 #3
Jeg har ikke burg for stor sikkehed bare kun læse og skrive hurtigt til ine diske... må evt godt fungere som en 74GB, hvis det kan gøre system til at køre hurtigere
Avatar billede kbu Nybegynder
30. august 2004 - 13:43 #4
performance-gevinsten ved en RAID 0 (striping)
læs: http://www.hardwaretidende.dk/hard/emne/9