Avatar billede teefax Nybegynder
30. august 2004 - 13:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvid streg over skærm

Hej Alle...
Min fars fjernsyn er gået i stykker.
Det der er problemet, er skærmen.
Der går en lang vandret hvid streg over skærmen, og alt det andet viser sort skærm. Lyden virker fint. Jeg har prøvet at skille det ad, men jeg er ikke just nogen ekspert, så jeg kan ikke se hvad der skulle være galt. Det er et Nokia 100Hz 7497 TV.
Er der nogle der har nogen idé om hvad det kan være, og kan det betale sig at sende til reparation???
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. august 2004 - 13:52 #1
Med din beskrivelse af det kunne det godt tyde lidt på at billedrøret er sprunget, og skal skiftes
Avatar billede teefax Nybegynder
30. august 2004 - 13:53 #2
ved du hvad det ca. koster, og er det noget der kan gøres selv?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. august 2004 - 14:05 #3
nej det ved jeg ikke - og ja, men det kræver lidt kendskab, jeg vil helt sikkert få en til at sætte den i
Avatar billede vallemanden Nybegynder
30. august 2004 - 14:07 #4
En ting der er helt sikkert er at det er ikke billederøret der er gået i stykker!!!

Der er nok nærmere den horisontale sync der er gået, alt efter hvilken tv det er så kan det næppe petale sig at få det lavet, det koster typisk mellem 2-3000 kr
Avatar billede teefax Nybegynder
30. august 2004 - 14:42 #5
ok... Tak for det..!
Avatar billede darkside Nybegynder
31. august 2004 - 14:52 #6
Hm det koster kun ca 150 kr at lave, jeg vil tilmed gøre det gratis for jer hvis det er.

Og det er den Verticale del ;)
Avatar billede darkside Nybegynder
31. august 2004 - 14:53 #7
Skal så lige siges har selv lige skiftet vertical del på mit eget Samsung TV, der var oxo bare en hvid streg hen over billedet og sort skærm.

Men kontakt mig evt på ICQ: 11940927 eller msn darkside@whitehat.dk så kan vi da finde ud af noget hvis det er.
Avatar billede teefax Nybegynder
31. august 2004 - 23:13 #8
Hvor perfekt...! Takker. Jeg skriver lige til dig, når jeg ser dig online på messenger...!
Avatar billede darkside Nybegynder
01. september 2004 - 10:48 #9
Det gør du bare, jeg er somregel online hele dagen ;)