Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
02. september 2004 - 14:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

a href=filnavn: ændre filnavn kun hos client.

Hej

Er der nogen der ved om det er muligt at ændre navnet på den fil som man f.eks. kan downloade ved at trykke på et link:

<a href="ikke-bruger-venligt-filnavn">hent fil</a>

sådan at brugeren ikke ser det navn som filen er gemt under på serveren.

Forstår i problematiken???

Jeg håber at der er et par hajer der kan hjælpe mig.

/Mathias
Avatar billede roenving Novice
02. september 2004 - 14:15 #1
<a href="ikke-bruger-venligt-filnavn" onmouseover="window.status=this.innerHTML;return true;" onmouseout="window.status='';">hent fil</a>

?-)
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
02. september 2004 - 14:25 #2
Hmm, det virker ikke. Jeg forstår heller ikke hvorfor det skulle løse mit problem???
Avatar billede roenving Novice
02. september 2004 - 14:34 #3
Det virker fint, men så har jeg åbenbart ikke forstået, hvad du vil, for det eneste, jeg kunne få til at give mening var, at du ikke ville vise filnavnet frem via html-koden, for hvis ikke du giver serveren det rigtige filnavn at arbejde med, skal du på serveren indstille den til at pege videre !-)
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
02. september 2004 - 14:39 #4
Nå ok, nej det er fordi mine filer ligger på serveren hvor jeg har nummeret dem med et tal. I virkeligheden hører der et sigende navn til hver fil og det er dette navn som jeg vil have at brugeren skal se når han trykker på linket og ikke det intetsigende nummer uden extension. Forstår du?
Avatar billede roenving Novice
02. september 2004 - 17:09 #5
Så skal du lave en redirection direkte på serveren !-)
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
02. september 2004 - 18:57 #6
Jeg har nu løst problemet i asp.net ved følgende funktion:

void DownloadFile(object sender, RepeaterCommandEventArgs e) {

    Response.Charset = "UTF-8";
    Response.ContentType = strContentType;
    Response.AddHeader("Content-Disposition", "attachment; filename=" +  Server.UrlEncode(strFileName) );
    Response.WriteFile(Server.MapPath("/files/"+strFileID));
    Response.Flush();
    Response.End();

}

/Mathias