Avatar billede pmoll Praktikant
04. september 2004 - 10:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvor ligger "Navne" filen?

Hej

Jeg er kommet til at skrive et forkert navn da jeg oprettede nogle brugere i en hosted Exchange løsning. Navnt er blevet rettet på serveren men jeg kan ikke få det rettet på klienterne som alle kører XP. Jeg formode der ligger en fil med navnen et eller andet sted hvori jeg bare kan rette navnet.
Er der den sådanne fil? og hvor ligger den? Eller er der andre måder man ændre brugernavne på klienterne?

Jeg ved ikke om det er et XP spørgsmål, med det er der vel nogle eksperter der også kan fortælle mig.

vh. Preben
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. september 2004 - 10:25 #1
Er det ikke blot inde i Outlook, og så ind under konti ?
Eller misforstår jeg dit spørgsmål ?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
04. september 2004 - 10:52 #2
Eller er det navn der dukker op ved "Vis systemoplysninger" under denne computer
Avatar billede pmoll Praktikant
04. september 2004 - 11:43 #3
Jeg har en hosted exchange. Derfra har jeg hentet "Desktop Outlook Setup" som automatisk sætter klienten korrekt op. Problemet er at da jeg oprettede brugerne skrev jeg et af navene forkert. Denne skrive fejl kan jeg godt rette på serveren men ikke på klienterne. Så alt hvad personen med fejl i navnet laver fremstår med det forkerte navn. Ligeledes hvis man fra en anden klient der er opsat på samme domæne skal skrive en mail til vedkomne, man indskriver mailadressen og outlook omsætter så dette til navnet med fejl i. Jeg formoder der ligger en fil der gemmer disse oplysninger, jeg kan bare ikke finde hvor.

P
Avatar billede pmoll Praktikant
10. november 2008 - 15:35 #4
jeg lukker