Avatar billede b34tz0r Nybegynder
04. september 2004 - 21:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Start op ved at trykke på space?

Hej, jeg vil gerne have min comp til, at starte op når jeg trykker på space. men jeg ved ikke hvordan man gør. Jeg køre win xp.
Avatar billede bernie Nybegynder
04. september 2004 - 21:23 #1
du skiller bare dit keyboard ad og finder ud af hvilken ben du på printet skal lodde ledeninger i og derefter lodder du dem sammen med ledeningerne/pins på bundkortet hvor tænd/sluk er

hvis du så skal lave så den ikke slukker når du trykker på space skal du lave et diagram så der er en kontakt der slår fra til systemet er slukket
Avatar billede hub Nybegynder
04. september 2004 - 23:26 #2
Du skal i bios under powermanagement og indstille hotkey, forudsat muligheden er der. Desuden skal du (sandsynligvis) flytte en jumper på mainboardet.
Avatar billede b34tz0r Nybegynder
05. september 2004 - 08:40 #3
ok tak, det vil jeg prøve.
Avatar billede jannek_ek Nybegynder
06. september 2004 - 20:40 #4
jeg er ked af at sige det, men bernies løsning er nok den bedste. Du kan ikke starte op med noget der ikke er kontakt til. den driver der styrer tastaturet bliver jo først startet op når du tænder din computer (uanset om det er ps2 eller usb).
Avatar billede futurama Nybegynder
10. september 2004 - 12:19 #5
mange tak :)
Avatar billede bernie Nybegynder
10. september 2004 - 12:21 #6
futurama> ??

her er et svar
Avatar billede hub Nybegynder
10. september 2004 - 12:57 #7
jannek> Det er ikke korrekt. Der er ingen driver der styrer tastaturet i opstartsfasen. BIOS søger automatisk efter et tastatur . Derfor kan man i BIOS aktivere at et tastetryk starter for strømmen til systemet. Dette kræver dog at bios er beregnet til dette og det er den på nyere maskiner. Samme mekanisme bruges til WOL (Wake On Lan) hvor man kan fjernstarte en pc  fra en anden pc..
Avatar billede hub Nybegynder
10. september 2004 - 12:57 #8
Og det var forøvrigt et svar :-)
Avatar billede bellisimo Nybegynder
10. september 2004 - 13:00 #9
jannek ek> selvfølgelig kan du starte noget uden driveren er indlæst. Det afhænger af om dit bundkort kan registrere tastaturtryk. Jeg har selv haft et Epox bundkort som kunne det. Bernies løsning lyder lidt risky for mig...

b34tz0r> lyt på hub og check dit bundkort. Det er her du skal foretage ændringen. Hvilket mærke er det?