Avatar billede alleykat Nybegynder
07. september 2004 - 21:18 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

hjælp med at parse lidt XML

Jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp med at parse XML'en fra Nationalbankens valutakurs-feed

http://www.nationalbanken.dk/dndk/valuta.nsf/valuta.xml

- det er ikke RSS-format men åbenbart 'almindelig' xml... jeg forsøger desperat at håndtere det med scriptet (klassen) 'miniXML', men kan ikke hitte ud af det. Nogen der har gode råd?
Avatar billede googolplex Novice
07. september 2004 - 22:42 #1
PHP4 eller PHP5 ?
Avatar billede alleykat Nybegynder
07. september 2004 - 22:48 #2
php4
Avatar billede alleykat Nybegynder
07. september 2004 - 22:56 #3
Jeg tror dette miniXML er ret ok til det, jeg forstår bare ikke at bruge det overhovedet. http://minixml.psychogenic.com

Jeg ka' ikke skifte til php5 før jeg får rettet en del andre scripts. :S =)
Avatar billede googolplex Novice
08. september 2004 - 01:01 #4
Laver det til dig i morgen hvis jeg får tid :)
Avatar billede iss Novice
08. september 2004 - 08:16 #5
Jeg har med held brugt denne op til flere gange: http://www.hansanderson.com/php/xml/
Avatar billede coderdk Praktikant
08. september 2004 - 11:10 #6
For sådan noget simpelt XML, plejer jeg ikke at parse det med en XML-parser (well, nogle gange), men noget så simpelt som dette:

<?php

    $cont = file_get_contents( "http://www.nationalbanken.dk/dndk/valuta.nsf/valuta.xml" );

    if ( preg_match( "/dailyrates id=\"(.*?)\"/", $cont, $match ) )
    {
        $date = $match[1];
        preg_match_all( "/code=\"(.*?)\" desc=\"(.*?)\" rate=\"(.*?)\"/", $cont, $matches );
        $n = count( $matches[1] );
        $rates = array();
        for ( $i = 0; $i < $n; $i++ )
        {
            $rates[ $matches[1][ $i ] ] = array( "name" => $matches[2][ $i ], "rate" => $matches[3][ $i ]  );
        }

    echo "$date<pre>";var_dump( $rates );

?>
Avatar billede alleykat Nybegynder
09. september 2004 - 00:10 #7
DOH ja hvorfor ikke bare behandle den som en streng >.< jeg stirrede blindt på det med xml. Mange tak. Og iss, osse dig - den XMLize er osse en kanon løsning (ie. jeg fatter den).
Avatar billede alleykat Nybegynder
09. september 2004 - 00:12 #8
Hvis I lige smider et par svar... :o)
Avatar billede iss Novice
09. september 2004 - 06:29 #9
.
Avatar billede coderdk Praktikant
09. september 2004 - 15:36 #10
:)