Avatar billede jennemaan Nybegynder
08. september 2004 - 14:12 Der er 2 løsninger

Problem med MSXML.dll

Hej folks,

jeg har et VB6 projekt der bruger msxml.dll (8.0.6730.0). Jeg har lavet et setup vha. package & deployment wizarden.

Når jeg kører setup på win2k eller xp er der ingen problemer. Men når jeg kører setup på en NT4 brager setup'en ned med en fejl vedr. msxml (GetLastError() 0x0000045a...

Jeg har prøvet at installere en ny MDAC (2.8) da jeg har læst noget om at MDAC 2.6 i visse tilfælde laver ballade med msxml...

Men intet virker!

Jeg har desuden prøvet at fjerne registry entries og køre regsvr32 på msxml - der får jeg fejlen "LoadLibrary failed"...

Nogen der har prøvet noget lignende og eventuelt kender en workaround?

/Jenne
Avatar billede kedde65 Praktikant
08. september 2004 - 14:24 #1
Hej

Jeg kender ikke dit problem, men ved at der i andre sammenhænge er problemer med P&D Jeg er begyndt at bruge Visual Studio Installer. Se http://msdn.microsoft.com/vstudio/downloads/tools/vsi11/download.aspx

VH CK
Avatar billede jennemaan Nybegynder
08. september 2004 - 14:26 #2
Installerede msxml40 sp2 på maskinen hvorefter det fungerede... (?)

/Jenne