Avatar billede street Nybegynder
02. marts 2001 - 15:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

DLink Printserver

På vores server NT 4.0 er der installeret HP JetAdmin og tre HP printservere. Nu står jeg med en DLink printserver, hvor der også er et admin-program. Kan jeg også installere det på serveren og så tilføje DLink printserveren inkl. printer der?
Avatar billede nca Juniormester
02. marts 2001 - 16:23 #1
Ja det kan du sagtens.
Jeg har ikke selv prøvet det, men kan ikke se nogle problemer i det.
Avatar billede k_la Nybegynder
02. marts 2001 - 23:26 #2
Ja - (den vil installere LPR ), men ellers ingen problemer.
Avatar billede street Nybegynder
02. marts 2001 - 23:32 #3
Ja, det er netop LPR jeg er lidt i tvivl om. k_la skriver den vil installere LPR. Gør den det og sker der noget ved det?
Avatar billede k_la Nybegynder
02. marts 2001 - 23:37 #4
Nej - den installerer LPR services - og det er i orden (har selv lavet en sådan installation)
Avatar billede street Nybegynder
03. marts 2001 - 00:05 #5
Til k_la, du skulle have pointene. Hvordan søtter jeg flere point ind på det her spørgsmål?
Avatar billede k_la Nybegynder
03. marts 2001 - 11:08 #6
Opret et ny spørgsmål med reference til dette
Avatar billede nca Juniormester
03. marts 2001 - 12:08 #7
LPR servicen betyder blot at du selv kan oprette en port, blot du kender IP-adressen. Jeg foretrækker personlig den løsning frem for HP jetadmin.
Avatar billede street Nybegynder
03. marts 2001 - 14:22 #8
Hvad så, når man bruger DHCP? Får DLink printserveren så ikke tildelt en IP-adresse automatisk?
Avatar billede nca Juniormester
03. marts 2001 - 14:30 #9
Det bestemmer du selv. Det er en god regel at faste enheder (server, printerbokse, mm.) har faste IP-adresser. Printserveren er garanteret som standard sat til at bruge DHCP. Gi\' i stedet boksen en ledig IP-adresse og opret så en LPR port til denne adresse. Så har du styr på boksen.
Avatar billede k_la Nybegynder
03. marts 2001 - 16:33 #10
DLink printserveren har en fast IP adresse (normalt) -sættes op med administrator programmet (admin tror jeg nok det hedder)