Avatar billede zeptic Nybegynder
13. september 2004 - 07:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Åbning af .exe-filer uden advarsel

Jeg har i min prefs.js i Firefox 0.9.3 og i Mozilla 1.8a3 indsat følgende indstilling (gjort via about:config):

user_pref("browser.download.manager.alertOnEXEOpen", false);

Jeg får dog stadig en advarsel ved åbning af .exe-filer i Firefox, og Mozilla ved ikke hvad den skal gøre ved sådanne filer.

Jeg vil gerne, at når jeg trykker på et link, der er en .exe-fil, så åbnes denne uden at jeg bliver spurgt om det. Jeg vil helst kunne gøre det med en af de 2 nævnte versioner, men hvis det mere smertefrit kan gøres i en tidligere version af Mozilla, accepteres dette dog også. (Jo nyere version, jo flere point).
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2004 - 16:29 #1
Nu skal jeg naturligvis ikke bestemme, hvor usikker du vil have din computer sat op, men har du overvejet hvad konsekvenserne af det vil være?

At gemme på disk uden at spørge, kan jeg godt se det fornuftige i, men umiddelbart forekommer det mig direkte tåbeligt at køre en hvilken som helst tilfældig exe-fil fra nettet uden at brugeren behøver vide noget om det.
Avatar billede zeptic Nybegynder
24. september 2004 - 09:52 #2
Det er jo ikke en tilfældig exe-fil, når jeg selv starter den. Desuden er det ifbm. kørsel af lokale exe-filer, at funktionaliteten skal benyttes.
Avatar billede zeptic Nybegynder
22. november 2004 - 08:26 #3
Da der ikke er kommet nogle svar lukker jeg denne opgave.