Avatar billede javanewbie Nybegynder
13. september 2004 - 11:10 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

CPU temperatur

Jeg kan se i bios, at den kan sættes op til at reagere på cpu temperaturen. Ikke noget nyt i det. Men jeg studser over at den kun kan sættes til at reagere på temperaturer over enten 85 grader eller 95 grader. Det synes jeg lyder af meget.

Det er et socket A bundkort til AMD cpu'er. Ved hvilken temperatur vil man sædvanligvis forvente at en AMD cpu bliver ustabil?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
13. september 2004 - 11:13 #1
ved Ca 90 grader mener jeg ikke den har det så godt!
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
13. september 2004 - 11:15 #2
Mener at på en Intel er det omkring de 90 grader... men tror at en AMD er lidt lavere! Måske 80 stykker...
Avatar billede freehelp Praktikant
13. september 2004 - 11:15 #3
AMD er testet til 90grader - men forvent ikke den køre optimalt der.

Den skal helst ikke over 70 før du skal reagere
Avatar billede freehelp Praktikant
13. september 2004 - 11:16 #4
jogge det er AMD der har det sådan. Intel er mindre
Avatar billede fixxxer Nybegynder
13. september 2004 - 11:18 #5
95 synes jeg at have læst var max før den begynder at udegøre en mindre eksplosionsrisiko.
Avatar billede javanewbie Nybegynder
13. september 2004 - 11:25 #6
Hvor stort er temperatur springet som regel fra inaktiv status når man står i BIOS, og til hårdt arbejde mens man er i Windows?

Når jeg står i BIOS siger hardware monitoreringen at den er 60 grader. Hvor meget varmere bliver den når jeg begynder at presse den?
Avatar billede kbu Nybegynder
13. september 2004 - 12:10 #7
prøv det her prg.  "CPU Stability Test"  www.saunalahti.fi/jv16/.
max. temp.  http://www.cybercpu.net/howto/other/amdpr.asp
Avatar billede javanewbie Nybegynder
13. september 2004 - 12:21 #8
kbu >> Dit første link er dødt?
Avatar billede kbu Nybegynder
13. september 2004 - 12:29 #9
sorry. prøv: http://saunalahti.fi/
Avatar billede javanewbie Nybegynder
13. september 2004 - 12:35 #10
Nu er mit finsk ikke så skide godt. :-)
Avatar billede kbu Nybegynder
13. september 2004 - 12:36 #11
sorry igen - det er udgået
du kan d/l det her:  http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,7146,00.asp
Avatar billede javanewbie Nybegynder
13. september 2004 - 12:37 #12
Ok. Takker.

Hvis folk smider nogle svar, så lægger jeg eventuelt lidt flere point, så der er lidt at deles om.
Avatar billede kbu Nybegynder
13. september 2004 - 12:38 #13
hva' læser du ikke finsk ?  ;-)
Avatar billede kbu Nybegynder
13. september 2004 - 13:01 #14
der er en version 6.0 af "CPU Stability Test" her: http://www.majorgeeks.com/download215.html
Avatar billede freehelp Praktikant
13. september 2004 - 15:21 #15
Brug bios til aflæsning
Avatar billede javanewbie Nybegynder
13. september 2004 - 15:25 #16
freehelp: Hvordan vil du være inde i bios, samtidig med at du giver cpu'en noget cpu-tungt arbejde for at få temperaturen op? Og selv om du først giver den noget at arbejde på, og så genstarter, vil det ikke give et helt retvisende billede af temperaturen, da den kan nå at tabe nogle grader inden du har fået bootet og nået ind i den rette menu i bios.
Avatar billede freehelp Praktikant
13. september 2004 - 17:08 #17
Jeg bruger ikke de smarte programmer. Bruger selv kun temp aflæst i bios og ikke andet
Avatar billede kbu Nybegynder
20. september 2004 - 01:52 #18
freehelp >> hvad er din begrundelse for ikke at bruge de "smarte" prg.??
Avatar billede pilfinger Nybegynder
20. september 2004 - 01:57 #19
For at være på den sikre side ville jeg nok vælge  at sætte den til min 55 max 65

så er du sikker på at din cpu overlever længe.....
Avatar billede javanewbie Nybegynder
20. september 2004 - 12:19 #20
Ingen der vil svare?
Avatar billede kbu Nybegynder
20. september 2004 - 17:59 #21
pilfinger >> hvorfor "min. 55 grader"
den må da gerne blive koldere.
freehelp >>  ?????
Avatar billede javanewbie Nybegynder
04. oktober 2004 - 10:57 #22
Lukketid.