Avatar billede bjerreb Praktikant
16. september 2004 - 22:02 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af bærbar

Hej
Nogle som kan hjælpe mig med at vurdere om dette er en god bærbar at købe? Skal bruge den til såvel studie som fornøjelse. Skal helst have et ordentlig batteri da jeg rejser rimelig ofte samt skal bruge den til forelæsninger:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=87584&Comment=true

Mvh
Christian
Avatar billede freehelp Praktikant
17. september 2004 - 09:24 #1
Sådan set en okay maskine på alle områder - dog hænger grafikkortet meget.

Hvad skal du betale for den?
Avatar billede freehelp Praktikant
17. september 2004 - 09:27 #2
Fandt prisen. Synes den er lidt dyr - men den vil overholde de krav du stiller til den.

Producenten er dog ikke min foretrukne :-)

Har du flere spørgsmål siger du til
Avatar billede bjerreb Praktikant
17. september 2004 - 11:32 #3
Kan få den for ca 8000.... Er det for meget? Får jeg problemer med grafikkortet på sigt?
Avatar billede freehelp Praktikant
17. september 2004 - 11:34 #4
Prisen er fino til hvad du får.

Grafikkortete r lidt forældet i dag - og du vil ikke kunne trække tunge grafiske ting eller spil

Idag hedder det store grafikkort 9800 - men det gængse folk køber med er 9700 med enten 64 MB RAM eller 128MB
Avatar billede bjerreb Praktikant
17. september 2004 - 11:37 #5
de spil jeg primært skal køre er fx counterstrike og championshipmanager.... Kan godt se at 32 mb virker lidt for lidt i længden.... Hvordan er mulighederne for at udvide?
Avatar billede freehelp Praktikant
17. september 2004 - 11:38 #6
Du kan ikke udvide grafikkortet i en bærbar.

Du kan godt spille de spil du omtaler her - men glem alt om de grafiske tunge programmer.

Du vil også mærke de manglede RAM hvis du leger med photoshop m.m
Avatar billede bjerreb Praktikant
17. september 2004 - 11:40 #7
Okay - jeg vil overveje det! Du sidder ikke inde med et link til en nogenlunde tilsvarende maskine i samme priskategori el. noget i den størrelsesorden?
Avatar billede freehelp Praktikant
17. september 2004 - 11:51 #8
Du får ikke bedre grafikkort til den pris. skal du have de store kort i skal du lidt over 10.000 og nok nærmere 11000
Avatar billede bjerreb Praktikant
17. september 2004 - 11:53 #9
ok - tak for hjælpen! Hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede freehelp Praktikant
17. september 2004 - 11:54 #10
Ønsker ikke point for min hjælp så smid et svar selv/markere dit navn i boksen til venstre og tryk acceptere.

Mangler du mere hjælp siger du til
Avatar billede freehelp Praktikant
17. september 2004 - 11:55 #11
Avatar billede bjerreb Praktikant
17. september 2004 - 12:00 #12
ok - mange tak!!!
Avatar billede freehelp Praktikant
17. september 2004 - 12:03 #13
Det bør du lige gøre ved alle dine andre spørgsmål der venter på at blive lukket :-)

Ønsker du hjælp til en bedre bærbar siger du til
Avatar billede freehelp Praktikant
17. september 2004 - 12:03 #14
Og velbekomme
Avatar billede bjerreb Praktikant
17. september 2004 - 12:04 #15
gør jeg! Tak for hjælpen!
Avatar billede freehelp Praktikant
17. september 2004 - 12:08 #16
Du kan tildele karma men det er 100% valgfrit.

Men gør du så husk at underskrive