Avatar billede mikstor Nybegynder
18. september 2004 - 15:37 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Mangler hjælp til formatering af C: drev

Hej eksperter...

Jeg vil gerne have at vide hvordan man formaterer sit C: drev, for min computer er fyldt med så meget lort og andre ting at jeg vil have den startet forfra...

Håber I kan hjælpe mig
Avatar billede dj__christian Nybegynder
18. september 2004 - 15:44 #1
Hvad for et styrersystem kører du?
Avatar billede blackie Nybegynder
18. september 2004 - 15:46 #2
Har du en opstarts diskette til win 98 eller andet, så start computeren op med den i og gå på a: og skriv format C:
Avatar billede blackie Nybegynder
18. september 2004 - 15:49 #3
Ellers kan du boot med cder til styresystem som du bruger, på samme måde, her skal du bare ind og sætte det op i bios at den skal boot fra cd rom drive. Reinstaller windows
Avatar billede mikstor Nybegynder
18. september 2004 - 15:59 #4
hvordan går jeg på a: ?
Avatar billede mikstor Nybegynder
18. september 2004 - 16:01 #5
jeg kører forresten WinXP home
Avatar billede dj__christian Nybegynder
18. september 2004 - 16:03 #6
Boot på din Win XP cd..
Når den spørger om du vil reperarer Windows siger du nej, så kommer du frem til et nyt vindue, hvor du så kan vælge at slette dine partioner, ved at klikke på "L"
Avatar billede mikstor Nybegynder
18. september 2004 - 16:03 #7
jeg har vist fundet ud af det... hvis du ligger et svar ind blackie for du nogle point
Avatar billede blackie Nybegynder
18. september 2004 - 16:04 #8
Du står på A:\ her skriver du format c:
Avatar billede blackie Nybegynder
18. september 2004 - 16:05 #9
og trykker enter
Avatar billede mikstor Nybegynder
18. september 2004 - 16:05 #10
vent lidt....

hvordan sætter jeg den til at boote fra winXP cden?
Avatar billede blackie Nybegynder
18. september 2004 - 16:05 #11
Ok
Avatar billede blackie Nybegynder
18. september 2004 - 16:06 #12
Du skal ind i bios som jeg skrev før og sætte den til at boote fra cd rom drive som first device
Avatar billede mikstor Nybegynder
18. september 2004 - 16:07 #13
øjeblik jeg prøver lige....

men når jeg har sat den til first device, hvordan sætter jeg den så til at boote?
Avatar billede blackie Nybegynder
18. september 2004 - 16:07 #14
Have cd eren i og starte computeren op så går den automatisk ind på dit cd rom drev
Avatar billede dj__christian Nybegynder
18. september 2004 - 16:07 #15
Gå ind i din Bios ved at klikke på F2 eller delete
Det er forskelligt fra bundkort til bundkort hvad for en menü du kan ændrer i booten.
Avatar billede dj__christian Nybegynder
18. september 2004 - 16:09 #16
Det gør den selv hvis din computer er sat til at boote fra dit CD drev før din harddisk. Hvis du ikke har formateret din computer endnu, så står der i bunden at du skal klikke på en tast for at boote fra CD-Drevet, lige efter den har fundet dine drev..